3628
Sök

Någon som handlat på gand.nu?

bäst
319 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
#1
Tjena jag har beställt fälgar på gand men känner mig lite halv blåst pga att personen knappt svarar på mail och att de tagit väldigt lång tid. Någon mer som råkat ut för detta?

93 Inlägg
17 juni 2011
#2
Jag har aldrig handlat från Gand, bara mailat och ställt frågor.
Efter flera dagar (tror det tog nästan två veckor att få svar) och väldigt korta svar som gav intrycket att han/dom inte ville ha mig som kund.

Han/dom kanske bara hade fullt upp just då, kanske är en seriös webbutik.

bäst
319 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#3
jag börjar tro att dom är oseriösa och att jag blibt blåst på mina pengar.

161 Inlägg
19 juni 2011
#4
Jag köpte fälgarna som satt på min golf på gand, det tog nån månad att få hem fälgarna (lenso bsx) men det va inga problem för min del smile


Ointresserad.
936 Inlägg
19 juni 2011
#5
Ta det lugnt dom kommer.

Teabag appreciation club.

2 656 Inlägg
19 juni 2011
#6
kalle_fiat skrev:
Tjena jag har beställt fälgar på gand men känner mig lite halv blåst pga att personen knappt svarar på mail och att de tagit väldigt lång tid. Någon mer som råkat ut för detta?

har aldrig haft problem med dom smile


Ointresserad.
936 Inlägg
19 juni 2011
#7
Sen hade du säkert fått mera input om du stavat företagsnamnet i rubriken rätt.

Teabag appreciation club.

212 Inlägg
19 juni 2011
#8
Köpte mina Rota därifrån, var inga problem. Fick fälgarna på mindre än en vecka. Kollade försig att dom fanns i lager innan.


bäst
319 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
#9
Fått tag i honom nu. han har inte beställt mina fälgar ännu ändå betalade jag dom runt den 1 juni så nu kommer dom inte till honom runt den 18 juli.

bäst
319 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
#10
Anser du att man ska behöva vänta 1 vecka på ett mail svar från företag?

bäst
319 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
#11
Haha a tur att folk är olika jag kan gå med på en-två dagar max jag håller själv på med lite försäljning. Så jag tycker det är dålig service. Jag ringde honom i tisdags och fick svaret att han inte beställt dom ännu fast jag hade fått mail innan på att dom va beställda. Igår onsdag när jag ringde till honom tre gånger svarade han inte.

OEM Rox
245 Inlägg
23 juni 2011
#12
Felplacerad skrev:
kalle_fiat skrev:
Anser du att man ska behöva vänta 1 vecka på ett mail svar från företag?

Japp, jag anser att man kan få vänta en månad på ett mail svar från ett företag.
Får man fråga varför du inte har ringt dom ? Aldrig någon som tycks ha ett bra svar på det.

Vi lever i 2011 nu, dags att inse att det är helt enkelt ENKLARE att skriva ett mail, man kan tänka igenom vad man vill ha sagt osv osv, företagen har väl ändå ett ansvar att kommunicera via de forum som finns idag? OM jag mailar och inte får svar inom ett par dagar så handlar jag någon annanstans, min favoritbutik svarar tillochmed på mail på helgkvällar, det är service!

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.

130 Inlägg
2 februari 2012
#13
Hej!

Vi beklagar om du känner att du fått dålig service ifrån oss. Vårt mål är att möta varje kund snabbt och erbjuda en god kundbetjäning.

Vi rekommenderar alla våra kunder att ta kontakt via e-post. Detta av tre orsaker:

1. Vi håller enkelt reda på ditt ärende som kund via vårt ärendehanteringssystem och får direkt alla specifikationer nedskrivna utan risk för missförstånd.
2. Vi har ej alla svar i huvudet och behöver ofta lite efterforskning för att kunna besvara er fråga.
3. Största delen av våra samtal är från envisa telefonförsäljare. Dessa tar sällan kontakt via mail.

Därtill så är det ibland telefonkö, lunchpaus eller så är vi upptagna på annat håll. Ett mail kan vi som företag enkelt sitta ner och besvara när vi har tid och inte är tvungna att lägga ifrån oss allt annat vi håller på med.

Tänk själva om er telefon ringer stup i kvarten, när ni ligger under er bil och mekar.

Jag hoppas dessa svar förklarar lite varför vi ibland har svårt med att ta emot telefonsamtal. Dock är planerna att ta in en telefonreceptionist som kan vidareförmedla ert ärende till oss. Och vi har som regel att ringa upp alla missade samtal.

Hälsningar

Andreas Andersson
Gand Group


Sök