Halloj Dieselfantaster.
Jag har skrivit här tidigare ang "turbo" konvertering av en D24 sugis. Men skulle nu vilja ha en lite bättre guide hur man bär sig åt för att få detta projekt så simpelt och underlättat som möjligt.
Jag har läst och hört att D24Tic / D24T har oljekylda kolvar och att D24 sug är kinkigare när det gäller konvertera.
Då är min fråga då, jag har komplett oljekylarpaket från S4 som man kan eftermontera för att kylningen ska bli lite bättre, sen montera en intercooler för att skona motorn så mkt som möjligt.
Men då är frågan, hur får man oljan att cirkulera genom oljekylaren på ett bra ett? vart man tar trycket från en D24 sug.
Om man har detta och monterar detta så det blir så skonsamt för motorn som möjligt?
Jag är inte ute efter hög effekt, dock lite extra en 82hk.
Vad behöver jag? och hur bär jag mig åt ang oljekylaren jag har ?
![smile](img/smilies/smile.png)
All bidrag med hjälp uppskattas otroligt mycket för att underlätta projektet + bilder och tråd under bygget kommer.
Tack & Hejjj.
MVH // Dahl
![smile](img/smilies/smile.png)