Jag väntade härom dagen på att en parkeringsficka skulle bli ledig i västra hamnen i Malmö. Framför mig skulle en splitter ny Golf R backa ut så att jag kunde ta platsen. Hur som helst - när han la i backen så rörde sig handtaget till bagageluckan på sig. Det förblev sedan "utfällt" när han brummade iväg från parkeringen.
Så - nu är då frågan: varför gör bilen såhär? Jag får ju utgå ifrån att det finns någon funktion eller finess med det, men isåfall kan iaf inte jag lista ut den. Jag har googlat, men utan att finna något vettigt svar.. eller ens någon annan som sett det.
Det kan inte vara så att bilen har backkamera och själva kameralinsen sitter under emblemet? Så när man lägger i backen så fälls emblemet ut? Bara en vild gissning
De flesta bilar har det så idag med backameror vet att honda som jag har nästan samam sak fast den kameran sitter brevid reggskylten vw har det så där inbyggd i deras märke men det är inte många bilar som har back kamera
Bagarn: Jag tackar och bokar! Klart som f-n att det sitter en backkamera där, varför tänkte jag inte på det? haha.. men ärligt, det borde jag ju faktiskt ha kommit på. Fiffigt ställe att gömma den på ja. Tack alla ni andra också, oavsett om ni var först eller inte