2414
Sök

Volvo s40N D5 -07 Darrande ratt

508 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
hej

Som min rubrik lyder min ratt skakar darrar när jag bromsar mellan 80-120 Km/h men den skakar inte hela tiden lite grann bara när jag bromsar vad kan detta vara? det är en 07 och rullat 10200mil.

Laddtrycks-cowboy, Saab-mekaniker, Motorprovning.
71 Inlägg
19 juni 2011
Bromsar du lätt eller hårt när vibbarna uppstår?
(Om det nu skulle vara bromsskivorna brukar man säga att om det vibbar vid lätt broms så är det fram, men om man måste bromsa hårt är det bak... Generellt sett)

Fd Saabmekaniker
Numera AVL Motortestcenter, Powertrain Engineering.

508 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Joshi skrev:
Bromsar du lätt eller hårt när vibbarna uppstår?
(Om det nu skulle vara bromsskivorna brukar man säga att om det vibbar vid lätt broms så är det fram, men om man måste bromsa hårt är det bak... Generellt sett)

lätt eller lagom typ.

508 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
Vart borde man köpa skivor och klossar som är billiga och bra som orginal? vad tycker ni om v-parts.se delar?

71 Inlägg
7 juli 2011
Allt är upp till plånbok och körstil. Mekonomen funkar. Original funkar. Biltema får också stopp på bilen, men lämpar sig kanske inte lika bra om man vill köra aktivt...

Fd Saabmekaniker

508 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
Joshi skrev:
Allt är upp till plånbok och körstil. Mekonomen funkar. Original funkar. Biltema får också stopp på bilen, men lämpar sig kanske inte lika bra om man vill köra aktivt...

är det inte bra biltemas klossar o skivor mer tipps skulle uppskattas kan säga så här också orginal är skit om jag skulle vara ärlig

71 Inlägg
9 juli 2011
Det sägs att de fade'ar mycket tidigare.

Fd Saabmekaniker

508 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
hehe

vad tycker ni jag ska köra på några tips

Sök