3255
Sök

Ta bort baksäte för lådans skull. Besiktning?

1 468 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Jag har planer med mina 2x15" ta bort baksätet och bygga golv ända fram till framstolarna.

Men jag vill kunna besiktiga.

Räcker det med att bältena går att testa eller måste baksätet också sitta i för att inte få nerslag på det?

Vore mycket tacksam för svar på detta helst ikväll om någon vet då jag rivit ur allt bakom stolarna redan och ska börja med golvet i morgon i så fall.

cool

mvh

Gladen Audio
2 388 Inlägg
20 juni 2011
De ska kunna testa bältenas funktion i bilen för det ska bli godkänt, annars får du omregga den som tvåsitsig för 1200kr totalt inkl besiktning.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

1 468 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Frippe_L skrev:
De ska kunna testa bältenas funktion i bilen för det ska bli godkänt, annars får du omregga den som tvåsitsig för 1200kr totalt inkl besiktning.

så det räcker att bara bältena är kvar alltså? testar dom bältet i miten eller? aldrig sett dom gör det här i norrköping iaf roll

Gladen Audio
2 388 Inlägg
20 juni 2011
Leo86 skrev:
Frippe_L skrev:

så det räcker att bara bältena är kvar alltså? testar dom bältet i miten eller? aldrig sett dom gör det här i norrköping iaf roll

Ingen aning, jag reggade om min bubbla. Fråga dem på bilprovningen, men ja antar att alla bälten som är i bilen ska vara fullt funktionella. bälten och bältesfästen ska vara kvar och gå att fästa......

Team-leader för Team1

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
20 juni 2011
sitter bältena kvar under bes (sätena måste inte sitta i) så räcker det, så länge de kan testa dem.

Gladen Audio
2 388 Inlägg
20 juni 2011
sir_daniel skrev:
sitter bältena kvar under bes (sätena måste inte sitta i) så räcker det, så länge de kan testa dem.

Problemet är väl att Leo ska bygga golv längs hela bagaget och baksätet. så man kommer inte åt fästena.

Team-leader för Team1

1 468 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Frippe_L skrev:
sir_daniel skrev:

Problemet är väl att Leo ska bygga golv längs hela bagaget och baksätet. så man kommer inte åt fästena.

men om man måste kunna testa bältena så bygger ja så dom sticker upp. för ja vill slippa omreg o massa annat om man säger.

Men Då löser jag det. ställer lådan så långt fram det går mot ryggstöden så att bältena fortfarande är funktionsdugliga i testen på bp så slipper ja lägga ut extra pengar som jag tycker är onödigt.

smile

Gladen Audio
2 388 Inlägg
20 juni 2011
Leo86 skrev:
Frippe_L skrev:
sir_daniel skrev:

men om man måste kunna testa bältena så bygger ja så dom sticker upp. för ja vill slippa omreg o massa annat om man säger.

Men Då löser jag det. ställer lådan så långt fram det går mot ryggstöden så att bältena fortfarande är funktionsdugliga i testen på bp så slipper ja lägga ut extra pengar som jag tycker är onödigt.

smile

Ja du ska kunna komma åt dem iaf, men lådan behöver du ju inte ha med vid besiktning.

Team-leader för Team1

954 Inlägg
20 juni 2011
bort med skiten o reggbesa den de ska ja göra iaf tongue

Gladen Audio
2 388 Inlägg
20 juni 2011
honda_nicko skrev:

Ja men du ska ha hel vägg, leo ska ju bara ha låda halvvägs eller nåt

Team-leader för Team1

954 Inlägg
20 juni 2011
har redan helvägg xP hehe okej tongue

Frippe_L skrev:
honda_nicko skrev:

1 468 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
Frippe_L skrev:
honda_nicko skrev:

jag ska ha lådan precis bakomo framsätet men den ska inte bli stelopererad där. utan jag vill kunna ta ut den enkelt den dagen ja vill byta låda. men ändå vill ja kunna besiktiga den utan att baksätet sitter i. smile

Designer.
1 260 Inlägg
21 juni 2011
Frippe_L skrev:
Leo86 skrev:
Frippe_L skrev:

smile

Ja du ska kunna komma åt dem iaf, men lådan behöver du ju inte ha med vid besiktning.

Kan man besikta utan baslåda, får man inte en 2a då?

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
21 juni 2011
eller besiktiga innan du börjar bygga? alt. bygga så du kan ta bort den?

1 468 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
sir_daniel skrev:

jodå. kklart ja kan och det är så ja ska göra. men det bästa vore om den fik stå kvar då lådan UTAN basar väger 125 kilo och med basar 205 kilo. men det lyfter man ju ur på en eftermiddag o ryggbrock på det XD. tur man har tillgång till traktor iaf ;P

954 Inlägg
21 juni 2011
de e ju bara öppna bakluckan o ta traktorn med gafflar o lyfta i fronten o ''hälla'' ut ljudet big_smile

Leo86 skrev:
sir_daniel skrev:

jodå. kklart ja kan och det är så ja ska göra. men det bästa vore om den fik stå kvar då lådan UTAN basar väger 125 kilo och med basar 205 kilo. men det lyfter man ju ur på en eftermiddag o ryggbrock på det XD. tur man har tillgång till traktor iaf ;P

35 Inlägg
23 juni 2011
Skippa bälten, dom har du ändå ingen nytta av om du ska bygga ljud där bak, regbesiktning och vägning går på ca 1500kr, se det som en del i byggkostnaden, så slipper du problemet sen. Min golf är reggad för en passagerare och klarar sig från maxlast-gränsen med en marginal på 20kg smile

1 468 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Torben_2050 skrev:
Skippa bälten, dom har du ändå ingen nytta av om du ska bygga ljud där bak, regbesiktning och vägning går på ca 1500kr, se det som en del i byggkostnaden, så slipper du problemet sen. Min golf är reggad för en passagerare och klarar sig från maxlast-gränsen med en marginal på 20kg smile

men då kommer vi till ett stort stort problem. jag e för snål för såna onödiga utgifter att ja hellre bygger så ja kan spara de 1020:- på besiktningen roll

Jag köper knappt något alls. ja byter til mig saker o väntar på att någon typ skänker bort matrialet eller säljer det jääävligt billigt. därav mig långa byggtid smile.

jag har ingen brådska iaf.

Tro mig.

Fråga Softis med flera så finns det några som kan förklara min snålhet.

en 50-lapp att spara är en tub med lim eller några skruvar. kanske en sruvmejsel för att den gamla e så utsliten? lol

4 693 Inlägg
23 juni 2011
Ja inte fan köper du väl lim heller? Vet nog vad du använder istället din gamla get wink

Booyakasha!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
24 juni 2011
MIKK0 skrev:
Frippe_L skrev:
Leo86 skrev:

smile

Kan man besikta utan baslåda, får man inte en 2a då?

*facepalm*
Bilstereo är extrautrustning och baslådan (även en väl intigrerad sådan) räknas som LAST i bilen.....
Såvida man inte bygger vägg eller liknande (eller ersätter baksätet så som Herr Nilsson gjorde i sin 850) vilket innebär att man förändrar bilens funktionalitet.....då är det regbes som gäller.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök