Tjenare, tänkte börja med ett nytt projekt här i sommar med att bygga lite häftigare stereo i bilen. Första problemet är att hitta rätt hårdvara och då undrar jag om AutoStudio T-2 är något att ha? http://www.autostudio.fi/autostudio-vah … 1250w.html
Tusan också, gick inte att få tag i för det priset sidan hade det för. De skulle inte ta in flera Skulle bara kostat 285€ men från autostudio kostar det 499€.. Får bli Audison SR 1Dk om inte någon rekommenderar något bättre för samma pris (299€)
Tusan också, gick inte att få tag i för det priset sidan hade det för. De skulle inte ta in flera Skulle bara kostat 285€ men från autostudio kostar det 499€.. Får bli Audison SR 1Dk om inte någon rekommenderar något bättre för samma pris (299€)
Blir nog riktigt bra med det steget. Borde räcka fint att köra det på 4ohm. Bättre ljudkvalité lär du få och mindre strömförbrukning!
Blir nog riktigt bra med det steget. Borde räcka fint att köra det på 4ohm. Bättre ljudkvalité lär du få och mindre strömförbrukning!
audioson har det negativt på sin sida att dom specar i väldigt hög verkningsgrad dom flesta.
Jämnför det med.
Ju lägre verkningsgrad i % ju bättre^^.
TT-avant har stött på detta dilemma vet jag med sitt audioson han hade
Hur menar du nu Leo? Hög verkningsgrad vill väl alla ha, eller föredrar du steg som drar mycket ström? :p Kan däremot tänka mig att du menar att dom mäter effekten vid hög % dist (THD).
Hur menar du nu Leo? Hög verkningsgrad vill väl alla ha, eller föredrar du steg som drar mycket ström? :p Kan däremot tänka mig att du menar att dom mäter effekten vid hög % dist (THD).
ja XD ja blanda ihop det XD. hahaha dom mäter vid hög THD.
Audioson drar RIKTIGT mycke ström vad jag förstått.
TT-avant fick ur mer ström ur ett magnat monoblock som kostade en 3e del av priset som hade renare signal med
kollade i manualen för audioson steget och det är uppmätt i 90% power och det tycker jag är riktigt för mycket^^. I normal användning till musik hela dagarna så kommer steget bli SNORHETT ju.
skulle inte rekomenderas enligt mig så det lämnar för lite effekt för den basen för att kunna användas en längre stund.
Får inte tag i det steget i finland så ni rekommenderar inte audison steget? Vad skulle det göra om det blir lite varmt? Kommer inte bli inbyggt nånstans så det är inget problem. Tycker ni jag skall köra den basen på 1 ohm eller 4 ohm? Hade tänkt köra det på 1 ohm.
kollade i manualen för audioson steget och det är uppmätt i 90% power och det tycker jag är riktigt för mycket^^. I normal användning till musik hela dagarna så kommer steget bli SNORHETT ju.
skulle inte rekomenderas enligt mig så det lämnar för lite effekt för den basen för att kunna användas en längre stund.
Allvarligt talat. Vet du överhuvudtaget vad du talar om ? Skriv inte något om steget om du inte har provat det själv.
Kan du förklara varför steget skulle bli SNORHETT vid normal användning ?
Blir så trött på folk som skriver falska saker här på forumet och får andra att tro på dom.
Till TS.. Åk till din lokala bil stereobutik och få professionell hjälp istället för att lyssna på folk som INTE har erfarenhet för produkterna.
Vill inte kranka ner på dig Leo men det är en allt för vanlig åkomma här på org..att folk skriver negativa saker om vissa produkter utan att ha någon erfarenhet alls om märket.
ja XD ja blanda ihop det XD. hahaha dom mäter vid hög THD.
Audioson drar RIKTIGT mycke ström vad jag förstått.
TT-avant fick ur mer ström ur ett magnat monoblock som kostade en 3e del av priset som hade renare signal med
Jag skulle nog vilja säga tvärt om, Audisons steg är väldigt effektiva, och det är en bra sak! Förstår inte det där du skriver om att dom är uppmätta vid 90% power?
När steget matar ut 90% av effekten (antar maximala RMS effekten) med 4Ohms last och en 100Hz ton så ligger disten på 0,3%. Har aldrig sett nån skriva så förut. Men det som förvånar mig är dämpfaktorn, bara 150.
När steget matar ut 90% av effekten (antar maximala RMS effekten) med 4Ohms last och en 100Hz ton så ligger disten på 0,3%. Har aldrig sett nån skriva så förut. Men det som förvånar mig är dämpfaktorn, bara 150.
därav min rekomendation att avstå från audioson och rekomendation till magnat steget.
Menar du dämpfaktorn eller vad? Att disten ligger på 0,3% vid 90% uteffekt ser då inte jag som farligt, borde ligga kring 1% vid 100% uteffekt och det är normalt. Kan även vara så att dom menar 90% av maxeffekt, och då är 0,3% dist RIKTIGT bra!
Menar du dämpfaktorn eller vad? Att disten ligger på 0,3% vid 90% uteffekt ser då inte jag som farligt, borde ligga kring 1% vid 100% uteffekt och det är normalt. Kan även vara så att dom menar 90% av maxeffekt, och då är 0,3% dist RIKTIGT bra!
jo men då var det ju en missuppfattning som jag såg det. att alla spec avsåg 90%. FEL AV MIG! hoppas ingen större skada skedd. Själv hade jag nog kört magnat ändå då det ligger mig varmt om hjärtat .
smaksak.
jo att 0.3 vid 90% e bra det ska man inte säga något annat om. det var resten av spec ja fick lååååångt om bakfoten.
Då blir det Audison Steget Men andra frågan som jag ställde tidigare men ingen svarat på! 1 ohm eller 4 ohm med det steget och basen som finns in första inlägget?