2797
Sök

Strömkabel till slutsteg i A3?

12 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
Sho!

Tanken var att jag skulle sätta in en baslåda i bagagen på min A3:a men jag hittar inget hål där jag kan dra igenom strömkabeln från batteriet in i coupén.? Någon som kan hjälpa mig med något tips på var det finns hål för sådant.

Mvh Thomas

- Audi A3 2.0T Quattro Sportback -

Avstängd
10 388 Inlägg
26 juni 2011
Skalet skrev:
Sho!

Tanken var att jag skulle sätta in en baslåda i bagagen på min A3:a men jag hittar inget hål där jag kan dra igenom strömkabeln från batteriet in i coupén.? Någon som kan hjälpa mig med något tips på var det finns hål för sådant.

Mvh Thomas

Du får nog allt borra själv. Oanvända hål brukar det vara ont om på nyare bilar. Ett tips KAN vara att ta en titt under burken med kupe/pollen/friskluftsfiltret sitter. Då det går in i bilen  så brukar det gå att göra hål där (inte i själva burken utan under) och plocka in kabeln det hållet.

Ska inte säga att jag är hundra på hur det ser ut på A3:an, men, det var så jag gjorde på min A4 iaf

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

12 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
Tackar för tipset, du har ingen bild å visa hur det ser ut och så?

2 035 Inlägg
26 juni 2011
Jag tycker att det alltid brukar finnas gummipluppar lite överallt som inte är användna.
Sen finns det ju redan gummitutor överallt i torpeden. Det går ofta att tränga in den extra kabel där igenom. Våld å vaselin!

Biljudsveteran sen 1984!

12 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
Jo jag hitta några hål men det så fullt redan i dom hålen så får inte ens igenom en tunn kabeln ens.

2 035 Inlägg
26 juni 2011
Skalet skrev:
Jo jag hitta några hål men det så fullt redan i dom hålen så får inte ens igenom en tunn kabeln ens.

Eller kanske du kan dra där vajern till huven går. Eller så får du våldisera lite mera i en bef gummituta.
Dem är grymt sega men det går.
Ska du borra så köp en riktigt genomföring på t ex clas olson gärna å plåt eller kraftig plast.

Biljudsveteran sen 1984!

6 558 Inlägg
26 juni 2011
Skalet skrev:

du har ett stooort hål me  gummi genomföring på förarsidan  smile  du får lättigenom 50is kabel  smile   
https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98959/98959-cd7beebf27c0e25b12139c779041c0ce.jpg

följ min snygga  pil  tongue  mvh putte

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

12 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
Jag kör en A3:a 2008 och jag har inte så mkt plats så jag kommer knappt åt att titta i motorrummet. sad

6 558 Inlägg
26 juni 2011
Skalet skrev:
Jag kör en A3:a 2008 och jag har inte så mkt plats så jag kommer knappt åt att titta i motorrummet. sad

kika om du inte ´kan stoppa i kabeln via damasken till ac-rören då  kan finnas plats där  smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

16 197 Inlägg
26 juni 2011
racer-putte skrev:
Skalet skrev:

kika om du inte ´kan stoppa i kabeln via damasken till ac-rören då  kan finnas plats där  smile

annars finns ju damasken där hela kabelstamen går in i bilen.. dock e den jävigt tjock men allt går om man vill.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 035 Inlägg
26 juni 2011
evilaudio skrev:
racer-putte skrev:
Skalet skrev:

annars finns ju damasken där hela kabelstamen går in i bilen.. dock e den jävigt tjock men allt går om man vill.

Ja men det är ju det jag säger. Fan dem är sega men då får man vara seg själv.

Biljudsveteran sen 1984!

Sök