2620
Sök

Larm går ej att stänga av, BMW med Volvo-larm.

92 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Hej!

Först så det inte ska bli så luddigt; Jag har ett volvo-larm i bilen med volvo-larmdosan tillsammans med min bmw-nyckel.

Idag tvättade jag min Bmw m3 e36 1994 cab som vanligt. Jag såg att volvo-dosan till fjärrlåset/larmet blev lite blöt men tänkte inte mer på det.

Bilen tvättades låst och när jag låser upp och skulle öppna bilen efter tvätten gick larmet. Innan har det bara varit att låsa och låsa upp bilen igen på fjärrdosan för att stänga av larmet men det hjälpte inte idag. Försökte jättemånga gånger både med dörrar öppna och stängda. Fjärrstyrningen av c-låset/larmet svarar alltså inte.

Jag plockade isär dosan och torkade, den klickar som den ska när man trycker men inget svar mot bilen. Jag kan öppna och låsa manuellt och fjärrstyrt med bmw-nyckeln men larmet är omöjligt att stänga av.

Det har alltid funkat innan tvätten idag. Jag har bytt batteri i dosan och den låter som sagt felfritt. Skulle fjärrmottagaren i bilen ha skadats vid tvätten idag av en jävligt lustig anledning? Men det kan den ju inte för c-låset funkar med bmw-nyckeln och jag antar att det är samma mottagare som till volvo-dosan.

Kan inte namnet på volvolarmet men det är den lilla dosan med en större och en mindre grå knapp som många har.

Hjälp! Vad kan det vara? Vart sitter larmdosan i bilen? Så jag kan koppla ur den medans jag söker svar så bilen går att användas.

Mvh Jacob
Senast redigerat av Dieselsmurfen (28 juni 2011)

27 Inlägg
28 juni 2011
hahahaha du är rolig big_smile

Smålänning
7 883 Inlägg
28 juni 2011
På en Saab jag hade satt larmenheten under instrumentbrädan över förarens fötter, du kan ju kolla där först.

Tvättade du med högtryckstvätt?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

92 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Haha det tycker inte mina grannar oskar!

Okej då är det ett ställe jag får kolla på. Fast skulle helst vilja veta vad felet kan vara innan jag börjar plocka ner något.

Nej absolut ingen högtryckstvätt.

/J

92 Inlägg
30 juni 2011
Trådstartare
Kollade igenom motorrummet lite snabbt och bakom handskfacket men hittade ingen larmkontroll/dosa. Hittade endast bmw-larmets signal/kontroll i motorrummet.

Jag har bestämt mig för att koppla bort volvo-larmet om det inte är lätt fixat..

Någon som vet vart det är placerat? Är inte så sugen på att riva bort hela instrumentpanelen om jag inte vet att det sitter där!

Mvh

12 Inlägg
4 juli 2011
jag vet det är ett elfel!
de kan ja fixa med min mejsel wink

Sök