Håller med!
När jag letade ny bil för ett tag sedan så ringde jag på en V70 GLT av årsmodell -99, den fanns 9mil bort.
Enda fel var lite lite rost på bakskärmarna sa säljaren, annars var den i mycket bra skick.
även däcken var i bra skick.
Kom dit och kollade bilen.
Rost fanns det på bakskärmarna som säljaren sagt i telefon, men han glömde säga att det var mycket rost och att det även var rost på bakluckan, motorhuv, framdörrar, bakdörrar & framskärmar.
Sen var det mycket lacksläpp på bilen.
Inredningen var sliten, avgassystemet var rostigt och ihoplappat 10gånger och satt knappt uppe.
Motor och växellådan var oljiga, kamrem skulle varit bytt för 2000mil sedan.
Sommardäcken gick max en säsong till, vinterdäcken behövdes bytas ut.
Årsmodellen var inte -99, det var en -98.
Och så ville han ha 30k för bilen, för den var ju ändå i så bra skick enligt han.
Blev inget köp......
En annan sak jag blev väldigt förbannad på var när jag för några år sedan skulle åka och kolla på en bil som fanns 25mil bort.
Ringde innan jag åkte och bestämde möte med säljaren och fick vägbeskrivning, när jag nästan var framme så ringde jag till säljaren då jag inte hittade. Får då till svar att han nyss hade sålt bilen.
Då var jag inte glad... Blev 50mil resa i onödan!
Men som tur är så finns det ärliga säljare oxå, som berättar om alla fel som finns och både köpare och säljare är nöjda och glada efter affären.
Billy__bob skrev:
Förstår inte meningen med att skita i att säga alla dessa fel till köparen som har en bra bit att köra.
De tror verkligen att man är sugen på att köpa när man ser en hel rad med fel på plats.
Mvh Billy