troligen för lite eller för mycke dist. För mycke ren effekt är det inte så många basar som går sönder av. Kan även vara att du hade fel avstämd låda till basarna? finns mycke som kan varit fel. Innan man rek nya basar, leta upp exakt rätt orsak till varför basarna gick sönder..men det är bara ett litet råd, inget annat.
Lådan och allt ska varit rätt avstämmd, men jag har misstankar om att mina spänningsfall i bilen kan ha orsakat att dom brändes... I alla fall så har jag en 3farads kondensator som jag planerat att sätta dit sen länge men nu är det väll för sent. Så ett batteri och kondensator ska in i bilen och nya basar http://www.mds.se/sv/product/5460/MDS-2-x-FR12W-i-lada Dom kanske? Andra förslag är välkommna.
Tänkte du på 12 eller 15tummarna? Är det inte sånna budget basar? Vill ha kvalitet och jag kan gå upp i pris om det skulle behövas. Färdigbyggd baslåda är att föredra men inget måste.
12"..budget? de håller iaf. så länge man inte skickar in distad signal. Väldigt sällan de går sönder, förutom när folk eldar dem med distad signal.
Men annars har du ju Magant AD300 Series II.
Vad menas med distad signal? Effekttålighet MAX: 400 watt Effekttålighet RMS: 200 watt Impedans: 4 Ohm Frekvensområde: 20-1.500Hz Känslighet 1watt/1m: 93 dB Känns inte som det ultimata för mitt slutsteg
ska vi nu gå efter watt antal så har sådana basar drivits av betydligt större steg en vad du har och de höll. Men du gör ju som DU vill..det är ju du som eldar basar, inte jag
ska vi nu gå efter watt antal så har sådana basar drivits av betydligt större steg en vad du har och de höll. Men du gör ju som DU vill..det är ju du som eldar basar, inte jag
Inga sura miner här... Jag gör så klart som JAG vill men du verkar inte förstå att jag försöker få så mycket för pengarna som möjligt.
Distad är en förkortning av distorderad. Distad signal är en dålig och förvrängd signal helt enkelt, sånt kan bli när en förstärkare belastas med för låg impedans eller får för lite spänningsmatning. En annan orsak kan vara att man har vridit upp förstärkarens gain för mycket.