4063
Sök

Koppling's fel?

106 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
Hej !

Jag vad ute och överningskörde med en och hon kunde inte växla och slänger in fel växel samtidigt så luta det uppåt då gasade hon upp bilen till 5.2k vara och slog i 3:an utan och veta det själv.. Försöker gasa iväg hela bilen sa ifrån och dog sen, efteråt har det inte gått och koppla. Dock så går det bra och bara slänga in växel och köra?.. Vad är det som kan har gått snett?

Audi a6 98* med ca 190hk
fel : "Så det har blivit tvärtom mot vad det ska vara? Har jag tänkt rätt då?"
      "Stämmer lite för bra."
Mvh
Senast redigerat av sselraeF (4 juli 2011)

Forummoderator
18 119 Inlägg
4 juli 2011
sselraeF skrev:
Hej !

Jag vad ute och överningskörde med en och hon kunde inte växla och slänger in fel växel samtidigt så luta det uppåt då gasade hon upp bilen till 5.2k vara och slog i 3:an utan och veta det själv.. Försöker gasa iväg hela bilen sa ifrån och dog sen, efteråt har det inte gått och koppla. Dock så går det bra och bara slänga in växel och köra?.. Vad är det som kan har gått snett?

Mvh

Bilmodell plus år.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

106 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
oh förlåt

Audi a6 ifrån 98 med ca 190hk.. så där big_smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
4 juli 2011
Du kan inte koppla men slänga i växel o köra iväg???Hur går det ihop? Är ju omöjligt att få i växel vid stillastående om kopplingen inte funkar....

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

106 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
dawwe skrev:
Du kan inte koppla men slänga i växel o köra iväg???Hur går det ihop? Är ju omöjligt att få i växel vid stillastående om kopplingen inte funkar....

Man kan lägga in koppling utan att trappa in själva koppling. efteråt kan man bara åka på den växeling..  Trampa man ner koppling och försöker lägga in valfri växel så säger bilen nej och någon tar emot..

Helt skumt är det sad

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 juli 2011
sselraeF skrev:
dawwe skrev:

Man kan lägga in koppling utan att trappa in själva koppling. efteråt kan man bara åka på den växeling..  Trampa man ner koppling och försöker lägga in valfri växel så säger bilen nej och någon tar emot..

Helt skumt är det sad

Så det har blivit tvärtom mot vad det ska vara? Har jag tänkt rätt då?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

106 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
sselraeF skrev:
dawwe skrev:

Helt skumt är det sad

Stämmer lite för bra big_smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 juli 2011
sselraeF skrev:
RD_87 skrev:
sselraeF skrev:

Helt skumt är det sad

Stämmer lite för bra big_smile

Vad det än beror på så lär du få riva kopplingen skulle jag tro, gissningsvis har något nypit fast av värmeutvekling eller liknande.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök