3345
Sök

Ang byte av topplockspacking volvo 940

3 182 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
måste man plana toppen på min motor som jag har i min 940 gl 91a 130hk om jag tar av toppen. funderar på att byta topplockspackingen då bilen har rullat 36tusen mil men det blir på tok för dyrt att renoverat toppen.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
5 juli 2011
Om den inte gått varm så ska de inte behövas

Jonas

3 182 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
den har inte gått  varm alls. jag vet inte ens om den är dålig men jag tycker att den är förvånads värt slö. min 740 gl 116hk va pigare.

854 Inlägg
5 juli 2011
Skadar inte att slipa till den, kostar några hundringar på sin höjd när du ändå har skiten nere. Du ska ju ändå lägga ett par timmars jobb. Nu är det väl inte jätteheligt på en original sugmotor men om du har möjlighet så köp inte biltemas toppackning, den är inget vidare. Original/elring hade jag kört på.

Smålänning
7 887 Inlägg
5 juli 2011
Bara byte för milens skull? Min 740 hade gårr 50200, inget gjort med de motorn wink

Men det är en god idé smile Köp en riktig topppackning bara, sen passar du på att byta kylvatten och olja+ filter och tändstift på samma gång smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 182 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
twin_cam skrev:
Bara byte för milens skull? Min 740 hade gårr 50200, inget gjort med de motorn wink

Men det är en god idé smile Köp en riktig topppackning bara, sen passar du på att byta kylvatten och olja+ filter och tändstift på samma gång smile

bilen är redan ny sörvad med allt som hör till kamrem samt spänrullar vattenpump mm. anledning är väll att jag tycker bilen är slö lite för slö.

3 182 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
Kmarcus skrev:
Skadar inte att slipa till den, kostar några hundringar på sin höjd när du ändå har skiten nere. Du ska ju ändå lägga ett par timmars jobb. Nu är det väl inte jätteheligt på en original sugmotor men om du har möjlighet så köp inte biltemas toppackning, den är inget vidare. Original/elring hade jag kört på.

skulle gärna göra det men är arbetslös så pengar finns det inte gott om.

Forummoderator
26 389 Inlägg
5 juli 2011
pukan2 skrev:
twin_cam skrev:

bilen är redan ny sörvad med allt som hör till kamrem samt spänrullar vattenpump mm. anledning är väll att jag tycker bilen är slö lite för slö.

Säker på att kamremmen sitter rätt då?
En kugg fel och den går ganska så slött..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
6 juli 2011
Motorn blir ju inte slö av en dålig toppackning såvida den inte drar in vatten, annars skulle det märkas om den läckte så mycket. Det skulle spruta olja lite här och var och koka titt som tätt.

Nej det är nog kolvringarna eller ventilsätena som läcker snarare, eller om något med motorstyrningen är knaaas. Förutsätter att luftfilter och sånt är kollat wink

Sök