2316
Sök

Audi 80 1.8 -91 Går dåligt och blir varm!

78 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
Hejsan jag har bytt toppackning på min bil och den startade och allt gick bra tills den bilen började bli varm.

Min fråga är hur kan man se om termostaten har gått isönder eller kan det vara vatten pumpen?

Fläkten startar inte heller och när man gasar så kommer den inte direkt utan tar 1 sec sen varvar den upp och håller sig där ett tag sen sjunker den. Den varvar upp till 1000.

vad kan detta bero på?
Senast redigerat av xmikaoj1 (7 juli 2011)

121 Inlägg
7 juli 2011
Skruva loss termostaten och lägg den i en kastrull med kokande vatten då ska den öppna sig vid gradantalet den ör ställd för. pumpen får du nog plocka isär med men kan kännas om lagret är slut så vicka på fläkten den ska va stum.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
7 juli 2011
SlIdE skrev:
Skruva loss termostaten och lägg den i en kastrull med kokande vatten då ska den öppna sig vid gradantalet den ör ställd för. pumpen får du nog plocka isär med men kan kännas om lagret är slut så vicka på fläkten den ska va stum.

sista alternativet är både sant & falsk.
Trotts att man kan vicka den så betyder det inte att den gett upp. Lärt mig detta efter ett x antal vattenpumps rivningar.. hehe  smile

C H E V R O L E T <3

121 Inlägg
7 juli 2011
Children-Of-Bodom skrev:
SlIdE skrev:

sista alternativet är både sant & falsk.
Trotts att man kan vicka den så betyder det inte att den gett upp. Lärt mig detta efter ett x antal vattenpumps rivningar.. hehe  smile

du har rätt har druckit en massa öl det betyder ju givetvis att lagret är dåligt smile

Sök