2408
Sök

Går oredigt, svårstartad. mercedes 200 124W -87

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
tjena!

har en mercedes 200 från -87 som går konstigt. den är svårstartad och blöddrar när man ger gas.
låter man den stå på tomgång en stund och sedan ska gasa så dör den nästan direkt om man inte är väldigt lätt på gasen. man hör även hur den puffar och smäller i avgassystemet (oförbränt bränsle i avgassystemet antar jag?)
samma sak när du kör, efter lugn körning och när man sedan gasar direkt så blöddrar den någon sekund innan den börjar accelerera.

bilen är svårtstartad hela tiden men när den fått gå varm är den nästintill omöjlig att få igång.

jag själv har ganska dålig koll på mercedes så undrar nu om det finns några kända felfaktorer på dessa bilarna som det kan bero på? bilen är inte körd på väldigt länge. har bara kört några hundra meter och testat och innan har den gått någorlunda bra.

håller tummarna för svar!

MVH Fredrik

5 Inlägg
11 juli 2011
har samma problem fast med en c180 97á.. bluddrar o går väldigt ojämt och dåligt vid gaspådrag.. på tomgången pendlar den mellan 1500- 500 rpm.. skit skum.. glädjs av svar..smile

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
jag har fått ordning på det! var gammal soppa i tanken visade det sig. fyllde på nytt och nu går den redigt tongue klantigt av mig att inte misstänka det från början tongue

Sök