som rubriken! jag undrade bara om det här låter logiskt att jag har för liten retur (10mm invändigt) och den är under olje nivån men det har inget med saken att göra udnrade bara för att det börjar ryka efter ettag alltså det ryker inte vid uppstart, utan en minut senare typ, kan det vara att det byggs upp tryck från returen oxå så den pressar ut olja genom avgasystemet/trycksidan, för visst turbon har lite glapp men va har ni för idéer, jag håller iaf på och ta ner olje tråget nu pch ska gänga ny retur men kan det va lösningen? för jag har komp testat så toppackningen är inte slut iaf så måste vara något med turbo oljan!!! tacksam för snabba svar
Minst 19 invändigt så oljan verkligen självrinner ner i tråget just nu så trycker oljetrycket ner den och då letar den ut sig genom packningen genom turbon, man kan ha returen under oljenivån för de sjunker ju när motorn går.
Är det verkligen så kinkigt med returer? över eller under oljeytan borde inte heller göra någon skillnad.
tror högt vevhustryck är värre
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Borde inte bilen Blåryka om det är olje problem ? Vitryker den så är det ju vatten som kommer in ? tex kass topp or something. Rätta mig gärna om jag har fel
Borde inte bilen Blåryka om det är olje problem ? Vitryker den så är det ju vatten som kommer in ? tex kass topp or something. Rätta mig gärna om jag har fel
Nä det behövs ingen rättning Bilen får med högsta sanolikhet vatten till förbränningsrummet.
Men varför? rent fysikaliskt spelar det ingen roll.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Borde inte bilen Blåryka om det är olje problem ? Vitryker den så är det ju vatten som kommer in ? tex kass topp or something. Rätta mig gärna om jag har fel
Nä det behövs ingen rättning Bilen får med högsta sanolikhet vatten till förbränningsrummet.
nepp där har ni fel olja ryker oxå vit, deels att det luktar olja plus att det rinner ut turbon typ haha...har redan komptestat motorn så inge fel på toppackningen
Borde inte bilen Blåryka om det är olje problem ? Vitryker den så är det ju vatten som kommer in ? tex kass topp or something. Rätta mig gärna om jag har fel
Kollat så att inte vevhusventilationen e tät? hade de "felet" på min S6a för nån vecka sen..
nejnej inga problem med den, den är jätte fin, har luftfilter på det och väldigt noga rengjord med jämna mellan rum ska bara va returen som det är fel på