2265
Sök

Volvo S40 N -07 D5 byte av broms skivor och klossar

508 Inlägg
8 juli 2011
Trådstartare
hej

tänkte byta broms skivor och klossar. vad tycker ni om mekonomens, autoexpertens, biltemas och v-part klossar o skivor vilken skulle ni haft köra? vilken är bäst? eller finns det en bättre företag länka gärna. är mkt taksam för era hjälp:)

508 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
kan nån hjälpa mig

451 Inlägg
9 juli 2011
Ja, mekonomens är bäst ( jo för ja jobbar där smile

508 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
meh bara för att du jobbar där det ska vara bra på riktigt

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
10 juli 2011
Det är ju upp till dig vad du vill betala. För lite mer aktiv körning så skulle nog jag välja vparts slitsade skivor.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

508 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
jok3 skrev:
Det är ju upp till dig vad du vill betala. För lite mer aktiv körning så skulle nog jag välja vparts slitsade skivor.

vad betyder slitsade skivor?

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
10 juli 2011
volvo-s60-t5 skrev:
jok3 skrev:

vad betyder slitsade skivor?

Vanlig skiva
https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118144/118144-de09669daadcbe18a1e728ed0b50ab2a.jpg
Slitsad
https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118144/118144-bb09dc9391a9db99e4f34e29bdfba30f.jpg
Senast redigerat av jok3 (10 juli 2011)

Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

508 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
vilkken är bättre slitsade eller vanliga funkar slitsade men orginal ok och broms klossar?

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
10 juli 2011
Den slitsade är bättre men sliter klossarna lite snabbare. Standard klossar och ok fungerar.

Angry Drift Team

508 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
ok tackar har en fråga om man hissar upp bilen på okq8 kan man komma åt k stagen för att känna glapp? eller måste jag ha v lyft? när man ska känna glappen ska det vara stumt eller ska det röra sig ett viss sida? vet du nåt

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
10 juli 2011
Det kan jag inget om tyvärr. På sbp så gungar dem ju på bilen. Då sa dem till mig att mina var dåliga så då bytta jag på min.

Angry Drift Team

508 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
ok tackar kan nån annan svara på detta

508 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
hej

var på autoexperten byte skivor o klossar runt om nya däck runt om men det kan skaka o vibrera vid små inbromsningar och utan inbromsningar vid 100 110km/h vad kan det vara? fram vagnen är ok

451 Inlägg
26 juli 2011
Hej, låt mig gissa, du fick skivor av märket BOSCH, bara att gå tbax och få pengarna tillbaka, skivorna har slagit sig, hände mig också!

Btw Mekonomen säljer Brembo skivor du ska ha! problemfria och i samma prisklass, Därför ja sa att dom e bäst, har aldrig haft någon kund som klagat på bromsarna...

508 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
JUSTer skrev:
Hej, låt mig gissa, du fick skivor av märket BOSCH, bara att gå tbax och få pengarna tillbaka, skivorna har slagit sig, hände mig också!

Btw Mekonomen säljer Brembo skivor du ska ha! problemfria och i samma prisklass, Därför ja sa att dom e bäst, har aldrig haft någon kund som klagat på bromsarna...

jag tror inte det är bosch det är orginal

om man ska köpa på mekonomen ska man köra 320mm då eller?

men nu har jag utförd arbetet nånannastans och klossarna är väl slitna på nya skivorna byter jag så måste jag ha nya klossar vad ska jag göra? men tor inte det är bosch ska kolla upp det
Senast redigerat av volvo-s60-t5 (26 juli 2011)

508 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
har en fråga jag har balanserat 2 ggr och mellan 90 110 km/h så skakar ratten, däcken är fin och fälgen men det skakar ändå vad kan det vara mer som man kan kolla kanske framvagnen? eller nåt lite tips o hjälp skulle jag uppskatta:)

508 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
hej

jag har ett problem har balanserat mina alla fyra däck men det vibrierar, skakar eller darrande vilken ska man säga aja men ni förstår hoppas jag iallafall, när jag kör mellan 80-120km/h när man kör landsväg så skakar ratten vad tror ni det kan vara? bytte mina skivor fram för mellan 400-700km sen, kan det vara att det är skeva skivor igen men då är min fråga när det är skeva skivor kan det skaka darra i ratten då när man kör jag har för mig det skakar darrar när man bara bromsar? men aja vad tror ni det kan vara lite hjälp skulle uppskattas

3 860 Inlägg
30 juli 2011
Vad har du för fälgar?
Vilket märke på däck?
Vem har gjort balanseringen?
Är du säker på att däcket är jämt o inte slår?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

508 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
16 tums

fram Sportiva däck. 205 55 16

bak Prima däck. 205 55 16

solvalla däck tror dom står för däck proffsen

hur slår en däck?

men de jag undrar har man skeva skivor så skakar darrar ratten bara när man bromsar inte annat fall eller?

...has left the building...
4 474 Inlägg
31 juli 2011
Skeva skivor kan man i vissa fall kännas i bromspedalen om man bromsar LÄTT (lite pulserande i pedalen). Vibbar kring de farter du nämner beror OFTA på däcken, tex dålig balensering eller för orunda däck. Däcken på dina bil är ju inte första klass däck men de borde vara runda nog, om nu inte en fälg är för orund?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök