Det är en rejäl pjäs du har som driver denna stora Tatra!!!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Det blev en lika dan motor det är den nya man ser framför blazern och den man ser trucken kommer åkandes med ! Detta är sådant jag redan gjort med bilen så jag försöker komma i fatt med uppdateringen så jag ska försöka uppdatera lite varje dag nu tänkte jag och hoppas på att folk börjar läsa och komentera tråden i gen !
Anledningen till att det blev ny motor är att förra ägaren alltid startade den med startgas i stället för att fixa till en ny vajer till kallstatren och startgas är en mardröm för diesel motorer !
Jag fick faktiskt tag i en motor här i Sverige och den va komplett med båda startmotorerna och generator och även med kompressor !
Vilket flyt!!!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Bild på startmotorerna som satt på bilen något smutsiga tur dom är vatten och damm täta !
Ratten satt nått så kopiöst så jag fick låsa fast den med ett spett för att kunna få loss muttern i ratten men det gick till slut och jag kunde ju inte slå på den då den är av backelit och järn vill ju inte förstöra den !
Hytten på platts efter motorbytet det kändes skönt och sen va det bara att montera dit resten med men som tur är så är det stora grejer och så slipper man använda små fjoll verktyg som man bara slarvar bort hela tiden !
Vi passade på att gå i genom generatorerna med så an tar den som mår bäst så det laddar som det ska göra så man slipper det strulet sen !
Rätt praktiskt att man kan sitta under bilen och byta generatorrem och justera med kofot och slägga