3674
Sök

Saab 900 2.3i -94 Gashäng med AC igång

31 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
Hej! min saab har en tendens att få gashäng när jag trycker igång ACn.
Den är förvisso inte fylld och fungerar inte men om den ska få gashäng när jag startar Acn så vill jag inte lägga ner några pengar på att fylla den. är det någon som känner igen problemet eller vet något om det? symptomen är som så att jag trycker igång Acn och gasar till lite (3-4000 rpm med kopplingen i så fastnar den där... eller går ner sakta) och man märker att den inte motorbromsar. och kommer jag mot en korsning och vill växlar ner så går inte varvet ner när jag håller in kopplingen.

Tacksam för svar!
Mvh Lattmjolk1
Over and out!

31 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Någon? smile

Smålänning
7 887 Inlägg
10 juli 2011
Är dne riktig utan tillkopplad AC?

För den höjer tomgången lite för att inte tjyvstanna när kompressorn går igång om det är fyllt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

7 Inlägg
10 juli 2011
har med en 900 -94 2.3i med o den är lika dan .trycker jag in ac börjar den varva 4000+. prövade fylla upp ac´n o då blev den normal.. hadde en läcka på ett rör så den har tappat gasen igen efter ett par månader  o nu utan gas varvar den igen om jag startar ac´n.

så det är nog nomalt på vår modell, andra bilar har en tryckvakt som gör att ac inte startar om där är förlite gas i, men det verkar ej finnas på våra eller är tryckvakten sönder så den tror där är gas i
Senast redigerat av Turbo_Flotte (10 juli 2011)

31 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Jaha så då kan det vara värt att fylla den smile skönt att höra att jag inte är den enda. Tacksam för fler svar smile

Sök