PorscheTurbo skrev:
Om jag får inflika så är detta Sveriges kanske häftigaste evenemang, även om det nog fattas lite IQ bakom genomförandet. Flygplatsen i Hultsfred är riktig stor och möjligheterna finns, det måste bara skötas bättre.
Men som jag förstår det så är det 2st klubbar, BMC och ECCC som till stor del har varit aktiva här, en av klubbarna har aldrig gjort ett lagligt event någonsin och den andra håller på med blackrace. Så att gå från inget till allt är inte lätt. Jag kan inte ge annat än tummen upp, samtidigt som jag hoppas att det blir bättre åren som kommer och att organisationen lär av sina misstag.
Sverige behöver fler stora och häftiga arrangemang.
Samtidigt ber jag om ursäkt att jag inte kom med surPorschen
men jag kom i alla fall med v40n och tittade på lördagen.
kul o höra! vi vet att det finns många saker vi måste jobba på inför nästa år, som du nämner så har vi (ECCC) bara anordnat Blackrace tidigare, är lite skillnad på storleken eventen.
men detta är som nämnt tidigare ett återkommande evenemang och vi håller redan på att titta på datum inför nästa år. troligtvis kommer det hamna lite senare på sommaren för att inte krocka med andra evenemang.
och inför nästa år så söker vi fler klubbar som vill vara med o samarbeta på evenemanget med oss. vi behöver hjälp med funktionärer mm. Som på alla evenemang så vill alla dit o titta eller köra men inga vill hjälpa till att jobba.
då alla vi har jobbat ideellt för detta till skillnad för de större jättarna (Gatebil, Bilsport osv) så gör det ju inte det hela lättare.
men vi kommer tillbaka nästa år starkare, större och då ska vi även ha en lyckad klubbfight med flera klubbar från medel och sydsverige!
så är någon intresserad att delta med sin klubb i klubbfighten eller som medarrangör? skicka PM till mig!
MVH: Ordf Eccc.se // Nicke