Jag har inte så mkt arbete att visa upp, det är bara en massa plastning, slipning och kapande i bakspoilern just nu men jag lägger upp lite bilder på hur den ser ut just nu.
Japp det är första bilbygget, det mest avancerade jag gjort innan var ungefär att byta till vinterdäck, men sedan jag köpte första mx-3 så har jag blivit helt bilfrälst
Själva motorswappen var inte så krånglig men att få dit alla slangar kablar osv var ganska pilligt och trångt men inga jätteproblem.
Efter många sena kvällar i garaget med en polyesterhink i ena handen och en massa meter glasfiber i andra så bestämde jag mig till sist, jag byter front!
Fel på den gamla Den gamla fronten saknade både hål för positionsljus samt blinkers.
Den saknade fästen i skärmkanter
Den saknade fästen mot huven
Var 4 cm för kort på mitten så den behövde förlängas
Kanten mot framlyktorna var tvungen att kapas extremt mkt 3-4 cm runtom
Den var sjukt tung pga den MÅNGA lager den var gjuten i så hängde man upp den i fästena jag byggt sprack den
Den var gjuten med säkert 8 lager glasfiber så den var inte det minsta flexibel böjde man den 1 cm så sprack den (har spruckit 8 ggr medans jag haft den och då har den bara burits en bit och sedan försökts få på plast)
Inte hänt så mkt pga att jag har flyttat jag bor nu cirka 20 meter från garaget där bygget sker istället för 1,5 mil så nu kommer det hända mer saker.
Sedan har jag en glädjande nyhet jag har fått en bakspoiler gratis! Den gamla baken passade ju lika illa som fronten så jag skickade ett snällt mail till de som jag fick den nya fronten av och frågade lite försynt om man fick köpa en bakspoiler mot en liten rabatt...
Jag har länge varit sugen på att byta ut baken eftersom den enligt mig inte "passade in" i bilens tänkta look.
Jag fick då en bakspoiler till priset av 0:- endast 600:- för frakten behövde jag betala Bilder kommer så fort den landat
Inte hänt så mkt pga att jag har flyttat jag bor nu cirka 20 meter från garaget där bygget sker istället för 1,5 mil så nu kommer det hända mer saker.
Sedan har jag en glädjande nyhet jag har fått en bakspoiler gratis! Den gamla baken passade ju lika illa som fronten så jag skickade ett snällt mail till de som jag fick den nya fronten av och frågade lite försynt om man fick köpa en bakspoiler mot en liten rabatt...
Jag har länge varit sugen på att byta ut baken eftersom den enligt mig inte "passade in" i bilens tänkta look.
Jag fick då en bakspoiler till priset av 0:- endast 600:- för frakten behövde jag betala Bilder kommer så fort den landat