3527
Sök

Problem med fjärrlåset - Volvo 850

...
171 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
Hej,

Mitt fjärrlås har slutat fungera, ingenting händer när jag trycker på fjärrkontrollen. Varken bilen eller larmet blinkar heller. Jag bytte batteri förra året och testade byta det igen men utan resultat. Det var heller inget fel på säkringen, någon som har en aning om vad problemet kan vara?

412 Inlägg
13 juli 2011
Har du provat med en annan larm dosa?
Det är inte så ovanligt att knappen börjar krångla, jag brukar få trycka ett par gånger innan det händer något med en av mina dosor.

135
├┼┼
24 R

...
171 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
Jag har en till fjärrkontroll som jag provat med men det händer ingenting iaf hmm

412 Inlägg
13 juli 2011
Zizou skrev:
Jag har en till fjärrkontroll som jag provat med men det händer ingenting iaf hmm

Med ett bra batteri i?
Annars har jag faktiskt inga bra ideér.

135
├┼┼
24 R

33 Inlägg
13 juli 2011
Hade samma problem i min R bytte batterier men inget funka.. gick inte att öppna dörrarna för då gick larmet, så lärde rycka säkringen för att kunna få upp förardörren! så ja blev utan c lås helt. lärde byta ut hela larmet för att få de att funka igen,

385 Inlägg
13 juli 2011
Va fan är "lärde"? Prova med att byta mottagaren och/eller mät upp om du får spänning från låset i förardörren, kontrollera även att de andra dörrarna blir stängda. Förresten fungerar c-låset när du låser med nyckeln?

Mvh

...
171 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
Tack för svaren! Ja, C-låset funkar utmärkt med nyckel. Problemet är bara att fjärrkontrollen lagt av helt

385 Inlägg
13 juli 2011
Då är det garanterat mottagaren. Börja med att byta den, återkom med eventuella lösningar.

Mvh

Sök