Om man ändå vill ha en helt skottsäker låda som klarar enorma mängder stryk så finns det även Quaife/Sellholm drevsatser raka/snedskurna 6-växlade. Har hittills inte hört talas om någon som har rasat en sådan drevsats, dessvärre kostar det åtskilliga tiotusen tals kronor, har inte siffran i huvudet men det är nog en 50,000:- åtminstone.
Lyckades inte Andy skrota en rakskuren drevsats i sin 9-5'a? Eller missminner jag mig?
Om man ändå vill ha en helt skottsäker låda som klarar enorma mängder stryk så finns det även Quaife/Sellholm drevsatser raka/snedskurna 6-växlade. Har hittills inte hört talas om någon som har rasat en sådan drevsats, dessvärre kostar det åtskilliga tiotusen tals kronor, har inte siffran i huvudet men det är nog en 50,000:- åtminstone.
Lyckades inte Andy skrota en rakskuren drevsats i sin 9-5'a? Eller missminner jag mig?
Tänkte precis samma sak, tror mig ha läst det på turboklubbens fora
Om man ändå vill ha en helt skottsäker låda som klarar enorma mängder stryk så finns det även Quaife/Sellholm drevsatser raka/snedskurna 6-växlade. Har hittills inte hört talas om någon som har rasat en sådan drevsats, dessvärre kostar det åtskilliga tiotusen tals kronor, har inte siffran i huvudet men det är nog en 50,000:- åtminstone.
Lyckades inte Andy skrota en rakskuren drevsats i sin 9-5'a? Eller missminner jag mig?
Tänkte precis samma sak, tror mig ha läst det på turboklubbens fora
AeroMackan skrev:
Japp Andy har skrotat och Martin med sin 9000 har rasat sådan växellåda
Jo de har ju de, endå är suget efter en sådan låda stort. Finns de möjlighet kommer en såddan att hitta hem 2015
Nn1ck3 skrev:
Såg dig i Kristianstad i lördags, sjuk bil till att gå
Kul att du med var där! Var de på eko, eller ute på ängamöllan i kstad?
Var en saabträff i kristiandstad i helgen, massa fina bilar! Lägger upp några foton här på min. Alla bilder tagna av Alexander Brorsson, , resten av bilderna på träffen finns på denna fblänk; https://www.facebook.com/#!/pages/Brors … 39?fref=ts
Jupp därför jag lät bli att köra, spann ändå bara ;P
Så sant så!
Hunnit med lite till. Hämtat 2 nya däck och krängt på, så man kan köra hela september ut är planen. Sen besiktning och avställning. Måste ta tag i att få bilen lackad i vinter, har sådant sug efter det! Passade på att tvätta och städa bilen idag, samt rengöra och smörja in skinnsätena. Blev mumsigt. Avslutningsvis en bild på båda bilarna
Nope, bara 1an och 2an. Det är nära att spinna på trean, med mindre däck hade de gått lös. Din då?
Fegar typ alltid på 1-2an, 3an skriker det till lite sen matar den på. Riktigt nöjd med hur den beter sig måste jag säga, 225 och rätt go stretch och ändå greppar det. Btw, varför inte passa på att bytta till T7 ventil?
Nope, bara 1an och 2an. Det är nära att spinna på trean, med mindre däck hade de gått lös. Din då?
Fegar typ alltid på 1-2an, 3an skriker det till lite sen matar den på. Riktigt nöjd med hur den beter sig måste jag säga, 225 och rätt go stretch och ändå greppar det. Btw, varför inte passa på att bytta till T7 ventil?
Känns säkrare att inte ha massa hemmalödningar i boxen, med tanke på hur sjuk mycket karossen vibrerar. Så blev en ny T5. Har hänt endel, blandannat plockat ner lådan för lite renovering/synkringsbyte och så har jag bytt garage!
Packat ihop grejer till nya garaget,
dekal hittade till bakrutan,
uppgraderingsats till lådan,
lite starkare tbolt slangklämmor till trycksidan,
'
Senast redigerat av VirreEriksson (5 november 2014)
Hänt mer ihelgen! Hämtat lådan igen ifrån Joel, som bytt synkar, och satt i uppdateringsatsen(saabs). Tack för ett bra jobb om de läser detta! Så nu känns lådan fräsch igen. Väl hemma byttes packningen bakom slaven samt medbringarkoppen till en som de inte är hål i.. Tack för hjälpen Sebbe!
Lådan ska väll upp i veckan, och då med automaterens grövre mellanaxel. Tog även lite tid åt att fästa upp AN6slangarna till soppan med klammer under bilen, och börjat på att koppla separat elmatning till pumpen. Låter bilderna tala;