Redig beställning! Var ska de där plasthylsorna sitta?
De vita i bakaxlen till absgivarna och de svarta till absgivarna fram
Stort paket trillade hem idag, kommer även mer imorgon! Får se vad tullavgiften blir, finns det pengar över blir det att beställa de bakre sidorutorna med!
Vinge TRD/RMM i full kolfiber hemma och monterad. Även bakre rutor/list borde komma i veckan ifrån ToyotaSverige. Postmord har slarvat bort ett mindre paket ifrån Dubai med bakre stänkskydd.. Får hoppas de hittar de snart.
Rutorna med listerna ifrån Toyota hemma! Passade även på att köpa lite mer hyllor/förvaring till garaget, börjar bli ont om plats till alla delar. Och torkarmarna har jag blästrat och pulverlackat. Självklart ska plastkåpan de sitter vid ochså lackas ev köpas ny.
Supran; Fick ut och lufta sig lite, så man kunde se hur stuket kommer bli. Sen börja ta av saker inför lackering. Nya OEM blinkers hemma, sidoblinkers kommer med. Så nu är ALLA lampor runt om bilen nya. Avgasrör och kardan kvar innan lack.
9000Aero; Fick ett ryck och lyfte maskinen! Blir inget mer åka detta året utan satsar på en nybyggd racemotor till saabfestivalen 2019! Då med samma effekt fast med nytt grenrör och nytt rostfritt avgas. Samt förfiningar i allmänhet.
Fick en extra 9000 2,3t a50 av Nicklas! Blir perfekt som pendlarbil/extrabil då jag gillar det äldre nittitalstuket mer än nyare 9-5. Blir ett litet semesterprojekt att bygga ett diskret framsystem med slutsteg under förarstolen är det tänkt. Då org-ljudet är lite väl tråkigt..
Jag och Nicklas har även köpt en pulverlackstation tillsammans, så nu kan man lacka smådetaljer hemma! Samt en Bahco 3T domkraft och mutterknack påväg hem! Kommer mer updates under semstern.
Semsetern över, och endå hunnit med endel. *Installerat nytt framsystem med steg i extrabilen *Fått ordning på canusb kablen så nu kan man äntligen läsa in/ur boxar t5/t7 *Givetvis blev extrabilen konverterad direkt till E85 *Kardanen hemma och monterad så man kunde provköra. Gick fint. Nu återstår lite mod av avgasröret innan lackering. *Bytt motor i en 9000 Classic *Alla lampor hemma *Ska installeras RXP251 pump i extrabilen, armatur förbredd. *Fick tag på en rasad 15T till 9000, har 3 st 15T till 9-5 på hyllan så tänkte ta coren ifrån en av dem och sätta ihop med den jag köpte. Så har man en org 15T till 9000 till kommande besiktningsmotor. *Målat om i smörgropen och monterat lyse. *Bytt toppackning på min 9-5 -08, då den kände för att ge upp..
Krävs det några modifieringar av armaturen för RXP251-pumpen? Jag kör min 2.0t Classic nu men har inte bytt bränslepump ännu. Jag borde nog göra det snart.
Krävs det några modifieringar av armaturen för RXP251-pumpen? Jag kör min 2.0t Classic nu men har inte bytt bränslepump ännu. Jag borde nog göra det snart.
Mja, samma modiferingar som typ 90% av eftermarknadspumparna(de är oftast lite tjockare, dvs fila och kapa lite i filterkoppen. Inget avancerat du ser direkt hur du ska göra när du jämför mot org.
Finns det någon annan E85-pump som passar rakt på? Eller är RXP251 den bästa?
Den som sitter i 9-5 biopower passar rakt i. Har själv gjort den modifikationen
Har du någon länk? Jag sökte men hittade inte. Det enda jag hittade var en komplett pumpenhet från Speedparts för 2490kr. Eller det kanske är den som gäller?
Finns det någon annan E85-pump som passar rakt på? Eller är RXP251 den bästa?
Den som sitter i 9-5 biopower passar rakt i. Har själv gjort den modifikationen
Har du någon länk? Jag sökte men hittade inte. Det enda jag hittade var en komplett pumpenhet från Speedparts för 2490kr. Eller det kanske är den som gäller?
Bättre att leta begagnat isåfall, annars blir det dyrt Men ärligt talat, det är inga konstigheter att modifera pumphuset så alla eftermarknadspumpar passar, man ser direkt när du demonterat vad du behöver kapa. Men får du tag på en beg 9-5 biopump passar den rakt i som Nicklas säger, och motsvarar ca en Walbro 255l.
Jag har köpt en eftermarknadspump för E85 nu. Den kommer nog bli bra.
Blir toppen!
Lite miniupdate!
Tagit bort sidorutorna, kommer bli så bra att smälla dit de nya efter lacken! Och råkade få hem en uppsättning sommarfälgar 19" ASA till 9-5an. Började endå bli dax att byta ut 17" så passade på att fixa något snyggare.
Kommer att vara rätt lugnt tempo här ett tag nu, och det beror på att det sparas pengar till lackering. Många som frågar när det ska lackas och tycker att jag ska sälja lite saker/bilar för att få ihop pengar snabbare. Men låter hellre det ta ett halvår längre tid istället för att sälja av massa. Målet är att kunna lacka bilen början av 2019.
Senast redigerat av VirreEriksson (8 september 2018)
Polaren har hjälpt till att snygga till avgaset med några nya böjjar samt vband i rostfritt. Beställt hem sista vbandsklämman, så vi kan få det helt färdigt. Blir att ersätta sista dämparen med rakt 4" med möjlighet att sätta tillbaka dämparen med vband. Även katten ska få ett ersättningsrör.
Jag och Nicklas har hämtat ytterligare en skrotbil, gick dock att köra hem. Blir att demontera när tid finns.