Tja, de närmar sig höst/vinter och motorn ska ur min bil
Det är alltså en 945 med b230fk och m90 låda
Tänkte skriva lite om va ja har tänkt å gjort så äre kanske nån som har bättre förslag och idéer?
Saker som ska göra de hela lite roligare:
Portad 530 med A-kam
TD-58
Extraktor
Spridare
Tryckplatta
Lameller
osv.
Toppen är klar, det är alltså en 530 som är ganska masserad, det är orginal ventiler som är ny inslipade i mira frästa säten, även back cut vinkel på ventilerna
flödar 172Cfm
Har extraktor som jag har tänkt att köra ihop med Td58an, det är intern wg på den men vet inte än om jag ska byta ut den till extern eller inte?
Spridare har ja tänkt att köra på 968 eller några siemens 500-600cc
Tryckplattan blir en 712 med antagligen diesel lameller från nån 940 diesel med m90 eller ny organisk orginal, sinter??
Tryckrören vet ja inte vad ja ska hitta på med än, men blir väl antagligen nya eftersom turbon blir toppmonterad, 2,5 - 3tum?
Funderar även lite på en Nuke fuel rail eller om ja ska ha orginal?
Själva blocket blir faktiskt relativt orginal, vet inte om ja ska byta till h-profil eller inte men annars så blir den helt nyrenoverad, vet inte riktigt hur de blir med överdimension än eftersom den har gått 46 000 mil innan..
Sen det jag funderar mest över är om ja ska köra med original styrsystem med 3" lmm eller om jag ska köra på MS direkt? om det blir nått så får de bli ms isf för att det är relativt billigt.
tacksam för all hjälp jag kan få
Mvh