2546
Sök

Lackera plastdelar ?

11 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
Hej !

Tänkte lackera lite plast delar under huven (motorkåpan, batterilock, spolarvätska, mm).

Maskeringstejp -> Slipa med våtslips papper (≈1000) -> Rengöra med typ bräklen -> Spray plastprimer -> Färg -> 2k klarlack -> klart ?

Men hur många gånger behöver man lägga varje lager och hur lång tid tar det för produkterna att torka ?

3 860 Inlägg
21 juli 2011
Brukar stå på färgburken hur lång tid man ska vänta innan nästa lager kan läggas, Varför maskera, kan du inte demontera allt eller? Jag rengjorde med vanligt vatten o diskmedel o lät det sen torka innomhus. Tror jag la 2-3 lager färg o lika mycket klarlack..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

11 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
Anledningen till maskering är för att delar ska lackeras i två färger smile (motorkåpan i svart och silver).

spokenratt skrev:
Brukar stå på färgburken hur lång tid man ska vänta innan nästa lager kan läggas, Varför maskera, kan du inte demontera allt eller? Jag rengjorde med vanligt vatten o diskmedel o lät det sen torka innomhus. Tror jag la 2-3 lager färg o lika mycket klarlack..

3 860 Inlägg
22 juli 2011
Ok, det har jag aldrig provat men det är vaäl bara att köra på! Blir det kass får man slipa ner igen...

Autotech

11 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
Är det ett måste att använda klarlack ?

Efter att ha slipat -> rengjort -> plastprimat -> färg - I ett antal lager så blev resultatet kanon, men när jag lade på klarlacken så tyckte jag det fick färgskiftningar :S ?

Använder Metallic färg och 2-skikts klarlack. (Allt på spray)

3 860 Inlägg
24 juli 2011
hmmm... det kan ja inte svara på, mitt blev blankt o fint me bara färg men fick en finare finish me klarlacken liksom..

Autotech

Sök