14 augusti 2006
Trådstartare
Ok, ska berätta lite om min dag hadde jag tänkt.
Jag och min flickvän bor i Malung och idag åkte vi till Mora för att flickvännen skulle till sjukan och jag skulle få min bakruta tonad. En resa på ca 16 mil t.o.r.
Kom till firman som skulle utföra toningen efter att jag lämnat tjejen på sjukan vid 8 och trodde att det skulle gå någorlunda snabbt, nästan 6 timmar senare, 4 tonings försök, ett kast resultat och en ledsen och föbannad flickvän som i två timmar fick stå i regnet och vänta på mig åkte jag därifrån allt annat än glad.
Nu sitter jag i Malung med en tonad bakruta som ser skit ut, filmen har inte fäst i kanterna, dom delade den på mitten och man ser nu en tydlig "rand" på utsidan, där man kopplar elen till rutan ser man igenom filmen (hål i filmen) och samma sak på flertalet andra ställen. En mängd bubblor ligger kvar och en av killarna (den andra killen som försökte, den första gav upp) sa att jag skulle vänta tills imorgon så rutan kunde torka upp lite och sen dra ut bubblorna med en plast grej som jag fick med. (Och jag betalar för jobbet eller hur var det?)
Bilen är en Ford Mondeo Ghia Kombi-sedan en 99'a och dom hadde "givetvis" lagt toning på massor av liknande bilar innan med lyckat resultat.
Är dett vad man ska vänta sig av "proffs"? Vad skulle ni göra i detta fall?
Priset för hela kallaset? 1200:- (Ska prata med företaget imorgon, betalning ska ske mot faktura)