Hej, Nån som har testat att bara driva en bilstereo med 2st 4" högtalare med ett bilbatteri på 65Ah ? Hur länge håller batteriet ut ? Eller nån som vet hur många Ampére en bilstereo drar per timme ?
Tacksam för svar, tänker bygga en "BoomBox" ifall det räcker en stund
Jag har byggt ett gäng boomboxar. Speltid på ett 75ah fritidsbatteri i gottskick på ex 2x70wrms på 2st 6x9" har räckt två heladagar på festival minst. Då har jag ladadt för det funnitsmöjlighet. Men en huvudenhet ger ju inte mer än typ 2x15wrms i bästa fall.
Körde en med 11ah batteri typ 15h i alla fall, på 'volym lagom att sitta nära'.
Sedan tror jag dock inte man kan öka tiden med ett extrent slutsteg kontra inbyggda effekten på CD spelaren. För det lilla du kanske vinner på att steget är effektivare, förlorar du genom att du ist. har två förbrukare..CD spelaren skall drivas och steget ska drivas. skillnaden där imellan skulle jag tro att man ist. förlorar på att sätta in ett steg..*om du hänger med hur jag menar*
Jag testade med ett nyladdat mc-batteri på 6 Ah först, det räckte i 2 timmar Man vill ju att det ska räcka lite längre
Då fick du ditt svar där..... Uppenbarligen drar det hela 3A/h så som du spelade... Då tar du bara Ah/3 så får du fram den teoretiska tiden för hur lång tid du kan spela på ett batteri med det du har. Så 65/3=21.7 (avrundat uppåt) timmar.....
Sedan tror jag dock inte man kan öka tiden med ett extrent slutsteg kontra inbyggda effekten på CD spelaren. För det lilla du kanske vinner på att steget är effektivare, förlorar du genom att du ist. har två förbrukare..CD spelaren skall drivas och steget ska drivas. skillnaden där imellan skulle jag tro att man ist. förlorar på att sätta in ett steg..*om du hänger med hur jag menar*
Jag tänkte man skulle ge fan i CD och köra RCA rakt in i ipod/bärbar cd lr ngt liknande.. Det har jag kört en tid med goda resultat.
Jag tänkte man skulle ge fan i CD och köra RCA rakt in i ipod/bärbar cd lr ngt liknande.. Det har jag kört en tid med goda resultat.