2238
Sök

Bästa datorbutiken?

1 Inlägg
25 juli 2011
Trådstartare
Hej,
Jag undrar vart ni brukar köpa datorer online? Nu när on off och datorbutiken gick i konkurs så vet jag bara komplett och Inet i stort sett? Finns det några mer bra ställen eller är det dem som är bäst?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
25 juli 2011
Behöver inte veta ngt annat än Inet.se wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 624 Inlägg
25 juli 2011
Jo, jag vet en! Inet ^^,

6 630 Inlägg
25 juli 2011
Webhallen..roaar!

De/Dem

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
25 juli 2011
tja, det finns väl en hel del, dustin, webbhallen t.e.x, men jag föredrar personligen komplett och inet, att on off konkat skiter jag i, skulle inte gå in där om jag så fick betalt för det, USEL service och kunnande från personalens sida (iaf de butikerna som fanns i mitt "närområde", oavsett om man frågade om tv, hifi, datorer eller en tvättmaskin så var det som att prata med en vägg...) för att inte tala om siba, var inne på en butik och skulle kolla efter ett motljusskydd, på kameraavdelningen står en snubbe så jag hugger såklart honom och frågar om han har ett motljusskydd till ett specifikt canon-objektiv, får som svar: "vad är ett motljusskydd?" aldrig mer...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

96 Inlägg
25 juli 2011
Inet såklart. Godis är gott!

Random
480 Inlägg
25 juli 2011
Inet självklart. Gratis frakt över 500kr big_smile + godis. Brukar får det dagen efter om man beställer innan 17:00.

huh?
10 427 Inlägg
25 juli 2011
Jag har handlat det mesta i datorväg på http://www.komplett.se/ men sist
jag skulle skruva ihop en ny dator beställde jag ett chassi från en annan firma
pga att de hade billigare frakt och lägre pris på just chassit. Sparade 200-300kr
på att beställa chassit separat.

Kan vara lönt att jämföra samma prylar hos olika återförsäljare innan man lägger beställning smile

Edit: Ganska enkelt att göra varureturer hos komplett också,
det har skickats tillbaka enstaka moderkort och minnen utan
större bekymmer rent praktiskt.
Senast redigerat av steifan (25 juli 2011)

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
25 juli 2011
Inet och komplett är riktigt bra, men sen får man inte glömma t.ex. Alina Systems, Misco eller (som tidigare nämnd), Webbhallen.

Dustin Home är också grymma, men tycker deras site är så rörig.

1 Inlägg
26 juli 2011
Proshop.se är en av de bästa sidorna om du frågar mig, sen är också http://www.inet.se/ bra!

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
26 juli 2011
Antar att det bara är jag som är nörd, men - Apple.se

Tar aldrig i en plastig, Windowsbaserad PC frivilligt... förutom på jobbet (där jag måste). tongue
Senast redigerat av Hexenhammer (26 juli 2011)

Svetsare
3 150 Inlägg
26 juli 2011
Köpte min senaste dator (dator i delar) från Komplett.se, riktigt bra. Även Misco.se är bra som fan  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

423 Inlägg
26 juli 2011
Säger väl som de andra, Inet är helt klart bäst enligt mig, även servicen är bra då jag skickade tillbaka ett trasigt moderkort och fick tillbaka ett nytt 3 dagar senare. Alinas butiker är inte helt fel heller eftersom de har ungefär samma priser som online och man får grejerna direkt o utan frakt. smile

Sleeper
3 084 Inlägg
27 juli 2011
Alina är ju trevlig butik  där brukar jag handla. Dem brukar ha bättre priser än komplett och inet på datorkomponenter ibland också.
Dustin är inge bra att ha och göra med. Har 3 bekanta som haft väldiga problem med dem. Samt känner jag en Chef som förbjudit de anställda att handla från dem, skitdålig service och support helt enkelt. Är nog bättre att få råd av dem på Siba. Sedan att dem varit med i programmet PLUS sätter spiken i kistan.
Senast redigerat av Sushikocken (27 juli 2011)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

1 808 Inlägg
1 augusti 2011
Inet.. finns inge annat smile billig frakt och gratis godis, samt bästa supporten med.
Enligt mig då.

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Sleeper
3 084 Inlägg
1 augusti 2011
Gronwalls skrev:
Inet.. finns inge annat smile billig frakt och gratis godis, samt bästa supporten med.
Enligt mig då.

Å ändå får du gratis reservdelar på Alina tongue
Senast redigerat av Sushikocken (1 augusti 2011)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

1 808 Inlägg
1 augusti 2011
Sushikocken skrev:
Gronwalls skrev:
Enligt mig då.

Å ändå får du gratis reservdelar på Alina tongue

Dom hade inge sånna delar på Inet tongue har köpt allt till mina datorer av Inet iaf tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Street racing <3
38 Inlägg
10 augusti 2011
Webhallen eller DustinHome wink

Sök