fick gjort ytterligare lite saker igår. nu börjar det ta sig
kylet sitter nu på plats och det sitter som berget
eftersom det e automat så behövs oljan i lådan kylas och det kyldes tidigare i gamla kylet men i det nya finns inget sånt så det får bli ett separat oljekyl och även där har jag tatt från min gamla 740 turbo
verkar som att det har suttit extraljus innanför grillen tidigare, tänkte sätta fast oljekylet här
sen var det dags för ett fäste för expansionkärlet och det va här jag fick lite småproblem
men jag löste det på detta vis
borrade hål i staget och pressade in en mutter som jag sen svetsade fast
sen började jag svetsa ihop så som jag ville ha det
här e expansionkärlet från omegan och vet inte vad detta hålet har haft för funktion innan men jag tänkte göra såhär iaf
hittade en gammal gummibussning från golf tror jag som jag filade till
en bult genom muttern som jag svetsade tidigare
så gänga jag på gummit på bulten och tanken e då att kärlet ska stå och vila på gummit men det blir även nåt fäste på ovansidan sen. detta e inte provmonterat än så jag hoppas det ska funka
då kör vi lite update igen då. det har jag gjort e att jag fått bygga om gaspedalen så att den funkar med vajer. hade tyvärr inte kameran med under bygget men kan ta en bild senare hur den blev. jag kom iaf ut ur garaget
problemet va bara att bilen ville dö så fort jag gasade på. så jag skulle åka tillbaka och kolla varför men så när jag stannade utanför garaget så hörde jag ett konstigt ljud ifrån motorn och upptäckte då detta
jag lyckades vända på den med en magnet
verkar vara ett stag ifrån den gamla förgasaren som lyckats trilla i mellan och jag höll på i flera timmar att försöka få ut den. jag lyckades tillslut lirka ur den ur hålet där starten sitter och såhär ser den ut
sen efter massa slit så va det dags att kolla varför bilen dör när man gasar på och det visa sig att tryckregulatorn till bränslet fick inget vakuum så dit me den och sen testa men fortfarande samma problem så jag ringde en kompis som kom förbi och när vi skulle testa igen så helt plötsligt gick inte bränslepumpen längre. jag hittade då en gammal volvopump i garaget och testade den mot ett batteri och den funka så jag slängde dit den och tänkte att nu ska det väl funka men då paja den pumpen också. i detta läget så börjar man känna sig besegrad av alla motgångar men jag tömde då tanken och i den fanns en massa skit och silen som satt på röret i tanken var helt igensatt så jag byggde en ny egen sil
sen tog jag en tur till biltema och dem hade ingen pump till opel som jag behövde men volvopump hade dem och det funka ju likabra. det man fick göra va att bygga om nippeln så den passar med vanlig slangklämma. byggde även om fästet för bränslepumpen och det blev mycket bättre
och när jag drog på starten sen så kände jag ett inombordsjubel för nu går den som en klocka, (än så länge iaf ) mer bilder kommer så småningom
tydligen ska man inte man inte vara glad för länge för efter lite tester idag så märkte jag helt plötlsigt laddlampan glödde bara och efter lite mätningar så verkar det som att generatorn har gett sig. kolen kollade jag och dem va i stort sett nya men så skulle jag bara slå på lyset på bilen och helt plötsligt kom det en massa rök ifrån instrumentet då kände jag helt ärligt gråten av ilska och förtvivlan krypa kram. men efter en massa grävande i alla gamla kablar så verkar det som att det e kortis i parkeringsljuset men jag e inte helt hundra. det verkar helt ärligt som att jag inte ska få ut och köra me denna bil för fixar man en sak så e det nåt annat sen.
såhär ser det ut just nu
nån som vet förresten om det kan vara så att generatorn kan paja om det blir kortis nånstans?
Häftigt projekt!! Hoppas du vinner kampen mot alla motgångar snart! Lycka till!!
tack. ja vi får väl se. just nu känns det hopplöst för det har vart motgångar från start. jag kanske inte borde hålla på med sånt här . jag tror det e satans bil jag har fått tag i.