2316
Sök

Mitsubishi laddar för mycket??

6 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
Tjena. Har en Mitsubishi Lancer GTI -93 som jag tycker själv laddar lite för mkt.
Den laddar ca 15,50 volt och vad jag har lärt mig så ska en bil ladda runt 14 volt.
Kollade runt på begagnade generatorer på laga.se och bildelsbasen.se så står de på nästan alla generatorer att dom laddar 16volt.
Ska mitsubishin ladda 15,50 volt eller hur ligger det till?
Tack på förhand

21 761 Inlägg
29 juli 2011
Nog låter 15,5 V i mesta laget, kan inte tänka mig att det ska vara den spänningen (åtminstone inte i sommartemperatur).

Den generella rekommendationen är runt 14,4 V när man kollar i olika typer av "allmän batteriinformation", det är vid den spänningen som syran börjar att gasa och då självcirkulerar syran så att koncentrationen blir likadan både nere på botten och uppe vid ytan. smile

121 Inlägg
29 juli 2011
sen har du antagligen flera laddrelän i din generator och pajjar en av dom så kan sånt hända.

6 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
vart kan laddreläna sitta någonstans? Generatorn och styrboxen är vad jag har hört. Kan det stämma? smile

121 Inlägg
30 juli 2011
lancergti89 skrev:
vart kan laddreläna sitta någonstans? Generatorn och styrboxen är vad jag har hört. Kan det stämma? smile

som jag sa så sitter det ett eller flera i själlvas´te generatorn och kan du låna en så prova först med det.

6 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
Okej. Tack för hjälpen. Ska testa med en annan generator smile

Sök