3942
Sök

Nivå lampan för kylarvätskan lyser trots tillräckligt med gykol? volvo v70 -99

51 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
lampan till kylarvätskan lyser men de finns tillräckligt med kylarvätska i systemet? jag har gjort rent behållaren x antal ggr men lampan lyser ändå. de e ju rätt störande att ha en RÖD lampa lysandes i fejset.

Mvh

564 Inlägg
30 juli 2011
Ta reda på var givaren sitter och kolla den, jag vet inte hur det är på Volvo men det är inte ovanligt att de ärjar sönder.

4 822 Inlägg
30 juli 2011
sverkera skrev:
Ta reda på var givaren sitter och kolla den, jag vet inte hur det är på Volvo men det är inte ovanligt att de ärjar sönder.

givaren sitter i botten av behållaren.

Volvo_5a skrev:
lampan till kylarvätskan lyser men de finns tillräckligt med kylarvätska i systemet? jag har gjort rent behållaren x antal ggr men lampan lyser ändå. de e ju rätt störande att ha en RÖD lampa lysandes i fejset.

Mvh

du har vätska över min sträcket? för på min V70 så lyser lampan när det är på min sträcket men fyller man på bara lite grann så slutar den att lysa.
du har inte glömt att koppla i kontakten till givaren?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

309 Inlägg
30 juli 2011
som skrivits redan så sitter den i botten på behållaren, kostar 2-300kr på volvo för en ny, väldigt lätt att byta, behöver inte tömma behållaren utan bara att dra ur den underifrån.
innan du byter kan du testa att trycka på flottören med en skruvmejsel eller något och se om du kan få något utslag på lampan. på den jag bytte så slocknade lampan när man tryckte ned flottören, så märktes att det var någonting där som strulade och inte något kabelbrott eller nått
Senast redigerat av jonas_ahman (30 juli 2011)

Läser och släcker felkoder. pm för info

51 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
jag tror att de e givaren.. felet började för ett tag sen å då räckte de att trycka ner flotören så va de bra sen men nu lyser den hela tiden. fattar bara inte hur den där givaren funkar.. de e ju bara en "pinne" ?

309 Inlägg
30 juli 2011
elektriskt tjafs som känner av var flotören är i förhållande till "pinnen". bara det fungerar är jag nöjd=)

Läser och släcker felkoder. pm för info

51 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
haha.. jo de har ja me fattat tongue

Sök