3949
Sök

6x9:or i hatthylla på 744?

47 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
Hej på er! Funderar på hur man ska få in ett par 6x9:or i en hatthylla på en 744 -88! Snyggast vore ju om man byggde egen hatthylla, men har ingen ork att göra det så jag har letat andra alternativ. Ett som jag tycker verka funka bra samt verkar se bra ut är att använda "distanser", alltså plastlådor som man monterar fast högtalaren i och som man sen  bara ställer på hatthyllan:

http://forumbilder.se/images/PICT0008(2).JPG

Då är frågan, vart får man tag på dessa? Sägs överallt att dom finns på Nårdik (nardik.se), men dom verkar inte finnas kvar där.

Så kan man köpa dessa, finns dom på Volvo kanske?
Senast redigerat av navid (30 juli 2011)

871 Inlägg
30 juli 2011
Vet att volvo iaf har haft (Finns säkert kvar) precis sådana lådor till 6*9.. Har dock inge artnr...

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 268 Inlägg
30 juli 2011
navid skrev:
Hej på er! Funderar på hur man ska få in ett par 6x9:or i en hatthylla på en 744 -88! Snyggast vore ju om man byggde egen hatthylla, men har ingen ork att göra det så jag har letat andra alternativ. Ett som jag tycker verka funka bra samt verkar se bra ut är att använda "distanser", alltså plastlådor som man monterar fast högtalaren i och som man sen  bara ställer på hatthyllan:

http://forumbilder.se/images/PICT0008(2).JPG

Då är frågan, vart får man tag på dessa? Sägs överallt att dom finns på Nårdik (nardik.se), men dom verkar inte finnas kvar där.

Så kan man köpa dessa, finns dom på Volvo kanske?

Sån där montering blir rätt så snygg! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
26 418 Inlägg
30 juli 2011
Tillverka dem själv?
Kan ju inte vara allt för svårt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök