Trögt med updates. Väntar på att kompisen kommer hem från semestern. Så att toppen skall få sig en riktig omgång . Har beställt ny fuelrail samt bosch 750cc spridare. Vart även lite Tomei delar vill ha lite varv så kommer bygga med solida lyftare. Vart Tomei lyftare,fjädrar shims mm. Skall kolla i helgen vilka Procams jag vill ha.
Åkte ut till mina föräldrar idag för att skruva bort lite saker från gamla motorn. skruva bort grenrör och turbon. Tänkte ta lite bilder men telefonen var slut på batteri. Ebay appen måste dra mkt ström Ville testa och började med ett riktigt jobbig sak. Slipa rent och polera upp Turbon. Kommer ta många timmar men blir nog bra när det är färdigt. Om det inte blir bra så finns Ebay så länge jag har ström i telefonen.
Vart lite puts, men långt ifrån klart. Har bestämt mig att Införskaffa en annan Turbo istället. Blir en TB60 eller TB70 från turbobanditen med twin entry.
Toppen har blivit tvättad och ivägskickad för Mirafräsning,portning,planing samt ombyggnad till Solida Lyftare
Beställt Olje tråg från R.I.P.S
Beställt kamaxlar. Blir Procams 260 graders med 9,15 lyft.
Skall be en kompis svarva/fräsa en extern oljedränering från toppen i helgen.
Det går sakta detta projekt men framåt...
Tiden jag förlorar i garaget tar jag igen på gatan sen
OK ventilerna var lite slitna tyckte han som preppar toppen, så skall ta och beställa nya ventiler till motorn. Då passar jag även på att gå upp 1mm i storlek
Haha sakta men säkert. Väntar på nya ventiler så jag kan skicka dom till han som preppar toppen. Skall iofs åka över till england om ett par veckor för att hämta hem en till skyline . Kommer regga den sen slänga i min motor som jag bygger. Sen kommer den motorn plockas i min nuvarande skyline. Kommer plocka dom bästa delarna och sedan regga den andra och sälja den. Sen kommer jag sälja min trust turbo med grenrör och införskaffa TB70 Turbo. Men som sagt i stort sett bara ventilerna som saknas, sen är det bara att sätta igång...