Hej! just köpt mig en ny Audi Quattro tdi. och va ute på en grus-plan för att lekte lite och då gick ASR eller ESP systemet in (tror jag) och kolla upp i handboken och då ska det finnas en knapp där.. men för mig finns det inte.
så undrar hur jag kan göra för att få av systemen och leka lite? tänkte mest inför vintern. även hört om en kabel under förarsätet? mer info?
hel skumt ju. som alla andra säger så Bör det finnas en sån knapp som man håller in ca 2 - 3 sec för att stänga av & då lyser den där gula lampan hela tiden då kan man leka, sen ett knapptryck igen eller när man stänger av bilen så är antisladden igång igen någon som "moddat" om bilen innan dig eller typ tagit bort "lek" knappen kanske?
Jaa för alla tror jag är blind för att dom ska ha den knappen ja. och känns som någon har plockat bort den. så då e frågan hur kopplar jag tbx den? är det svårt vad behövs osv? jag är inge vidare med el för vill ju kunna åka brett i vinter!
Jag har precis köpt en A4 1,8TSq 00,a och jag har ingen knapp heller. Måste fasen prova att sladda lite jag med på grus eller dyligt för att se om det händer något för mig oxå... Hoppas inte
Puuuh! Provsladdade TS,en idag på en grusplan. Ingenting hände med min förutom att det sladda då=). Slog på tändningen endast och jag får inte upp nån sån varningslampa heller. Då får den va kvar i vinter
Puuuh! Provsladdade TS,en idag på en grusplan. Ingenting hände med min förutom att det sladda då=). Slog på tändningen endast och jag får inte upp nån sån varningslampa heller. Då får den va kvar i vinter
Fint haha låter dock lite skumt att det inte finns men det är väll bara bra have fun!