3356
Sök

Byte av växellåda Saab 9000

265 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Haha Hej!
Den vanliga oturen förföljer mig!
Nu när man var ute och körde och skulle backa lite small det i växellådan.... sedan dess så har man bara kunnat rulla på ettan xD försöker jag lägga i någon annan växel totalvägrar den, det är tvärstopp!!! lägger jag ur växeln så ligger den kvar i ettan!
Någon som känner igen detta??? tongue

Jag antar att jag måste byta låda, någon med erfarenheter som vet ungefär hur enkelt det är? smile Jag tycker det ser ut som att man kan byta lådan på plats, Går det? smile finns det olika manuella lådor?

Saab 9000 CC -91 2,3i smile

'Tack på förhand!

Rise and rise again, until lambs become lions!

88 Inlägg
4 augusti 2011
inte sköj me lådras sad säger som åvanstånde bytt koppling samntidigt och urtramningslager,
och ja de finns olika låddor till 9000 me olika utväxling och har för mig att de passar me alla som är äldre än 94:a

666 Inlägg
5 augusti 2011
låter precis som min 900 när jag rasade dess lådan.. det visade sig i det fallet att det var en låsring som hade spruckit och lyckats trasa sönder ett par drev, lager osv.. men det finns folk som förstärker och renoverar lådor:)

265 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
jag har hittat en ny låda och får lådan bytt för 1500kr så jag gör inte detta själv big_smile inte värt för såna småpengar, framförallt inte under semestern big_smile

Rise and rise again, until lambs become lions!

666 Inlägg
8 augusti 2011
för 1500 är det heltklart värt att få den bytad till en

Sök