3186
Sök

volvo 740 GL 1990 kommer bli busbygge

160 Inlägg
19 augusti 2011
Håll ut tills på måndag då ska ja kolla lite på skolan hittade ett par volvo böcker om just B234F kanske står de nå vettigt i dom men annars kan de kanske va tomgångsregulatorn som har fastna ska som sagt forska lite mer på månda...fick du veta vad den där slangen va för nåt?

160 Inlägg
19 augusti 2011
Hittade en tråd som kanske kan va till din hjälp http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … mp;t=13550

2 121 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
-FXNewton- skrev:
Håll ut tills på måndag då ska ja kolla lite på skolan hittade ett par volvo böcker om just B234F kanske står de nå vettigt i dom men annars kan de kanske va tomgångsregulatorn som har fastna ska som sagt forska lite mer på månda...fick du veta vad den där slangen va för nåt?

'TAck:D de gör jag.. nej har inte fått veta de en men åkte till jospeed kolla lite snabbt med dom. men åker till volvo på måndag igen & snackar med kusinen se om han vet big_smile

2 121 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
-FXNewton- skrev:
Hittade en tråd som kanske kan va till din hjälp http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … mp;t=13550

tackar ska kolla de på engång tack för hjälpen big_smile

160 Inlägg
20 augusti 2011
Hackev8 skrev:

De ä lugnt bara intressant å veta vad du kan ha för fel håller ju på med en likadan motor så kan ju va bra å veta smile

2 121 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
-FXNewton- skrev:
Hackev8 skrev:

De ä lugnt bara intressant å veta vad du kan ha för fel håller ju på med en likadan motor så kan ju va bra å veta smile

sant så sant alltid kul att fler ska bygga sen växla ider i mellan då blir man också bara glad & vill jobba på mer big_smile
men du ska väl köra turbo matat på din?? jag ska göra de på min sen så väl jag får igång den big_smile blir manuel låda med en Garet turbo som jag har ligger big_smile sen leta diffad bak axel big_smile

160 Inlägg
20 augusti 2011
Hackev8 skrev:
sant så sant alltid kul att fler ska bygga sen växla ider i mellan då blir man också bara glad & vill jobba på mer big_smile
men du ska väl köra turbo matat på din?? jag ska göra de på min sen så väl jag får igång den big_smile blir manuel låda med en Garet turbo som jag har ligger big_smile sen leta diffad bak axel big_smile

Ja de ä ju de smile ja turbon blir inte än men förhoppningsvis längre fram...ja ha ju lite planer på göra en drifting bil av 240n å då tänkte ja ha M90 låda aussie locker diff och turbo såklart big_smile men de blir långt framöver ä ja rädd ja ha bara den här månaden och september ut på mig sen är min utbildning klar då måste ja hitta jobb å nånstans ja kan skruva sad

2 121 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
-FXNewton- skrev:
Hackev8 skrev:

Ja de ä ju de smile ja turbon blir inte än men förhoppningsvis längre fram...ja ha ju lite planer på göra en drifting bil av 240n å då tänkte ja ha M90 låda aussie locker diff och turbo såklart big_smile men de blir långt framöver ä ja rädd ja ha bara den här månaden och september ut på mig sen är min utbildning klar då måste ja hitta jobb å nånstans ja kan skruva sad

okej okej okej ja garage behöver man verkligen big_smile söker ett själv då jag ska hemta hem andra bilen sen som ska få en fin plats

160 Inlägg
20 augusti 2011
ja skulle ju verkligen underlätta allra helst under vintern hmm

2 121 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
-FXNewton- skrev:
ja skulle ju verkligen underlätta allra helst under vintern hmm

ja verkligen bara jag får årning på bilen så blir de annat att göra på den också men vill ju inte göra mig av med den så lätt vill ha min 16v å turbo mata & regga den med turbo big_smile men vi får se vad som händer kanske blir en annan bil vem vet

160 Inlägg
20 augusti 2011
regga med turbo ha jag hört vara omöjligt alltså om de är turbo konverterat

2 121 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
-FXNewton- skrev:
regga med turbo ha jag hört vara omöjligt alltså om de är turbo konverterat

jo de har jag också hört men kommer byta motor till ft motorn sen å rega med om jag inte skaffar en annan med ft motor & regad sen flyttar över alla saker ifrån

160 Inlägg
20 augusti 2011
aha ja då ska de väll inte bli några problem...blev du nå klokare av tråden? Har du hunnit kolla nåt på din motor?

2 121 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
-FXNewton- skrev:
aha ja då ska de väll inte bli några problem...blev du nå klokare av tråden? Har du hunnit kolla nåt på din motor?

jadå kolla lite tidigare idag på den big_smile men fick nog soppa torsk när jag hålde på så ska åka iväg & hemta lite soppa sen se om de hjälpte med de jag gjorde på den men tror allt har vart fel inställt på den bara för de verklar som de nu

2 121 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
uppdate:D fixat lite med bilen några dagar nu men fick ner tomgången till 800 som de ska vara men så kom de igen ingen tomgång alls men får igång bilen sad får börja leta mer skit igen

ja då är de inte långt kvar tills alla nya finna delar kommer hem big_smile de ska bli skönt få byta ut massa skit ska även beställa alla slangar nya då bilen ska lakas om så de kommer bli blått i slangarna sen kommer de även byggas tryckrör & kanske beställa hem ett färdigt grenrör plus ic från klrecing då så hoppas på en bra bil sen i vinter om den så gärna vill rulla då

nån som har nått bra tips på bra topplocks packning? tänkte sänka komparationen så man kan köra med mer ladd i bilen

allt för denna gång lägger upp lite mer sen när jag väl börjat med bilen igen men nu får den stå ett tag tills man fått hem alla andra sakerna big_smile

allt för denna gång ///hacke

160 Inlägg
22 augusti 2011
Härligt eller ja de va ju synd att de kom tillbaka men hur gjorde du för att få ner tomgången? härligt me lite godis till bilen de ä ju aldrig fel big_smile

2 121 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
-FXNewton- skrev:
Härligt eller ja de va ju synd att de kom tillbaka men hur gjorde du för att få ner tomgången? härligt me lite godis till bilen de ä ju aldrig fel big_smile

kolla på en kompis 16v så låna lite ider på hur alla spjäll & allt står på den sen kolla jag på min & såg att spjället stog fel på den men de är nått helt annat fel ska prova sen att bytta tomgångs motor & se om de funkar bättre sen bytta alla slangar finns säkert någon slang som är trasig som man inte ser sad sen ny packning till insuget igen plus spjället men får jag garaget plockar jag ur motorn helt å går igenom den bara den funkar för motorn är bra pigg big_smile

förresten kolla du på böckerna i skolan som du skulle göra??

160 Inlägg
23 augusti 2011
okej okej jo dom ä pigga å roliga smile ja ha kollat lite i böckerna å jaha tagit lite bilder från boken där står de ju hur du ska ställa in spjäll läges givaren å allt annat de står också hur du ska mäta för att kolla om komponenten är hel samt rätta värdet MEN den boken ä rät så tjock tongue så säg till va du kan tänkas behöva så kan ja fixa en bild

2 121 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
-FXNewton- skrev:
okej okej jo dom ä pigga å roliga smile ja ha kollat lite i böckerna å jaha tagit lite bilder från boken där står de ju hur du ska ställa in spjäll läges givaren å allt annat de står också hur du ska mäta för att kolla om komponenten är hel samt rätta värdet MEN den boken ä rät så tjock tongue så säg till va du kan tänkas behöva så kan ja fixa en bild

tack hur man ställer in spjället & läges givaren kan iaf börja med de

2 121 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
uppdate big_smile idag har vi gjort klart fronten på bilen sen börjat riva ner den gamla automat lådan som är till salu med alla delar som tillhör den. blir manuell låda kanske på söndag men ska göra årning hela bilen under endå så börja riva ner allt i tid. imorgon blir de att fortsätta att riva ner alla delar till lådan sen blir den till salu helt

bilder kommer.. allt för denna gång ///hacke

Sök