2091
Sök

Billjud i mercedes?

30 Inlägg
16 augusti 2006
Trådstartare
Hej! Jag skulle vilja ha lite hjälp med hur jag ska bygga min baslåda som jag ska ha i min mercedes 200E -92a. Eller kan jag rent utav sätta basarna i hatthyllan? Vad tror ni blir bäst?

6 851 Inlägg
16 augusti 2006
Bygg en låda och kör antingen basrör upp genom hatthyllan eller ut genom mittarmastödet bak. vilket du än gör så blir det bättre än att sätta dem i hyllan (om du inte bygger låda under hyllan och förstärker hatthyllan kraftigt.)

4 554 Inlägg
16 augusti 2006
problemet med din bil är ju att tanken sitter bakom sätet.. de gör ju att de blir sjukt svårt att få in basen från bagaget och in i bilen.. de du borde prova är antingen slluten eller bandpass..

5 Inlägg
18 januari 2007
Själv har jag byggt Bandpass i min Merca, det funkar grymmt bra.. Har testat massa olika andra grejer men inget slår bandpass på långa vägar... Speciellt om man har lite varierande musiksmak, du kan få riktigt "snabb" bas som funkar sjukt bra om du spelar t.ex. riktig metal musik.. Det finns bilder på min sida kolla gärna;) /Jimmy
Senast redigerat av StenmanMB (18 januari 2007)

16 197 Inlägg
18 januari 2007
kör på bandpasslåda smile   lite knepigare å bygga men de e de enda sättet å få bra me bas i en merca.. lycka till big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 januari 2007
evilaudio skrev:
kör på bandpasslåda smile   lite knepigare å bygga men de e de enda sättet å få bra me bas i en merca.. lycka till big_smile

Håller me.. men den ger allra bästa ljudet tycker jag..

Sök