2690
Sök

Fortkörning, 132km på 50 väg...vårdslöshet i trafiken ?

"Daily Driven"
295 Inlägg
7 augusti 2011
Det blir nog de ja eftersom det tätbebyggt område där är polisen stenhårda 30,50 streckor ska man ta det lugnt på. En annan risk är att personen som körde får nog ta om körkortet med. Tanke på den höga farten på en 50 strecka. lycka till det lär du behöva mvh Morgan

Din stylingbutik på nätet.
www.stanceit.se

Falgfixaren.se
647 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
Andromeda skrev:
Rock-Star skrev:
snacka med länstyrelsen. öppet måndag. be din chef skicka ett brev till länstyrelsen om att du behlver taxileg o körkort för att kunna fortsätta försörja dig.

PS. att det var öde kan förmildra, men att det var regnigt sabbar hela grejen. u r screwed no matter wat.

Har ärligt talat svårt att se LS kunna fixa det här även om det är en försörjningsfråga. Och det finns ju mycket man kan jobba med utan taxileg. Typ allt utom att köra taxi. Är man inte lämplig så är man inte, för 132 på 50-väg är inget man bara råkar göra, utan då är man medveten om vad man gör och får ta konsekvenserna. Svensson som inte kör taxi är också ofta beroende av sitt körkort, antingen för att ta sig till jobbet, transportera sig å jobbets vägnar eller både och även om man inte är ren yrkestrafikant. Skulle jag bli av med kortet skulle jag få cykla 1,5 mil enkel resa oavsett väder längs en starkt trafikerad väg. Alltså tar jag det lugnt.

Nåväl, hoppas att det löser sig till det bästa för TS, ångra sig lär han ju redan göra.

Precis, de gäller att få sin arbetsgivare till att skriva ett intyg om att man behöver körkortet
i jobbet. Och att man är en ledande länk i företag. Men som du skriver, de finns ingen giltig
anledning o köra 132 på en 50väg så länge de inte gäller ett liv kan jag tycker.

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay

Falgfixaren.se
647 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
MazdaMg skrev:
Helsingborg du kört eller?
Skrev du på något?
Vilken mätmetod använde polisen? efterföljande eller tog dom dig med laser?

Dom stod dolda i ett buskage i ett industri område mitt i natten med lasern och tog sad

IDMUD
9 augusti 2011
Det blir antagligen vårdslöshet av normalgraden, inte så mycket pga hastigheten utan för att du medvetet körde för fort. Det som är förmildrande är att det är industriområde där du inte kan ta för givet att det finns övrig trafik vid den tidpunkten.

I värsta fall blir det dagsböter och upp till 10 månader indraget, längre än så kan det inte bli. Gissningsvis är snarare 6-8 månader.

5 198 Inlägg
9 augusti 2011
varför skulle dom stå med lasern i en buske mitt i natten på ett industriområde där normal trafik inte förekommer ?

"Daily Driven"
295 Inlägg
9 augusti 2011
Jag fick 4 mån och jag körde 126 på 70 strecka. Torr vägbana, mitt på dagen, två filer sen var det inte mycket trafik. Försökte få ner tiden men det var så kört. Detta fall helt anorlunda eftersom det är på 50 strecka men och det gick lite fortare på ett mer farligt ställe smile

Lycka till Morgan

www.stanceit.se

Falgfixaren.se
647 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
mogg3 skrev:
Jag fick 4 mån och jag körde 126 på 70 strecka. Torr vägbana, mitt på dagen, två filer sen var det inte mycket trafik. Försökte få ner tiden men det var så kört. Detta fall helt anorlunda eftersom det är på 50 strecka men och det gick lite fortare på ett mer farligt ställe smile

Lycka till Morgan

De är lätt de går lite fort med en Vw du vet smile haha

"Daily Driven"
295 Inlägg
9 augusti 2011
Jag körde inte mitt gula pärla jag hade sambons nya s40  145hp tss smile

www.stanceit.se

Rumpmas
3 860 Inlägg
9 augusti 2011
gamlingen skrev:
varför skulle dom stå med lasern i en buske mitt i natten på ett industriområde där normal trafik inte förekommer ?

Det kanske förekommer att ungdomar testar bilens prestanda i det industriområdet, precis som i många andra industriområden runt om i landet wink

Sedan kan jag också tycka att det är lite slöseri med trafikpolisens snåla resurser att plocka körkort av ungdomar i ett industriområde istället för att plocka rattfyllerister i stan.

5 198 Inlägg
9 augusti 2011
Andromeda skrev:
gamlingen skrev:

Det kanske förekommer att ungdomar testar bilens prestanda i det industriområdet, precis som i många andra industriområden runt om i landet wink
Sedan kan jag också tycka att det är lite slöseri med trafikpolisens snåla resurser att plocka körkort av ungdomar i ett industriområde istället för att plocka rattfyllerister i stan.

Vild chansing.. då kan dom få stå hela natten innan nån kommer.. i såfall ska dom va tipsad.

Muttley
9 augusti 2011
Bara så du vet, så finns de hundratals andra som har taxileg så din chef lär inte ha problem att hitta en ersättare. Så tror inte på de med att du kommer ha några fördelar med chefens underskrift.

killercow
9 augusti 2011
82km/h förfort på 50 sträcka vid regn. tro inte på att dom kommer se lindrigt på det. även om det var mitt i natten å industri-område. ett intyg från din chef kommer nog inte hjälpa då dom garanterat kommer se detta som "buskörning" å då kommer dom även ifråga sätta din lämplighet som yrkesförare.

Anledningen till att polisen står på sånna ställen är garanterat att dom har problem just där med just buskörning natte tid. annars skulle dom aldrig stå där. vi har sånna områden här oxå som polisen åker å bevakar på nätterna

fortkörning på 30-50väg ser dom väldigt allvarligt på å detta är ju inte direkt nån liten fortkörning så dom kommer nog se till att de svider å är det dessutom en sträcka som är hårt utsatt för buskörning så vill dom nog avskräcka andra buskörare från att köra förfort där med högt straff

5 198 Inlägg
9 augusti 2011
Vore jag chef så skulle inte jag skriva nåt intyg,, kör han så med sin bil,hur kör han då med firma bil när han inte har kunder i.

957 Inlägg
9 augusti 2011
Felplacerad skrev:
Om jag var du skulle jag inte nämna detta för chefen utan köra på som vanligt wink

tills de stoppar honom någon fin dag och vad händer då jo då åker han på änu en fett stor böt lapp och få kanske 1 år körförbud massa andra saker
Senast redigerat av Transporter89 (9 augusti 2011)

Muttley
9 augusti 2011
gamlingen skrev:
Vore jag chef så skulle inte jag skriva nåt intyg,, kör han så med sin bil,hur kör han då med firma bil när han inte har kunder i.

Ungefär så.   Finns ett företag som har skitchaffisar här. De kör lia jävligt med kunderna i .  Hörde av en kund att hon hade fått åka i runt 160 på en 90 väg.  Kul för sjuka personer att få bli skrämda och rädda.

Rumpmas
3 860 Inlägg
9 augusti 2011
gamlingen skrev:
Andromeda skrev:
gamlingen skrev:

Vild chansing.. då kan dom få stå hela natten innan nån kommer.. i såfall ska dom va tipsad.

Jaså, har du något rimligare förslag? Polisen har nog rätt bra koll på var det körs på helger och sena kvällar.

5 198 Inlägg
9 augusti 2011
Andromeda skrev:
gamlingen skrev:
Andromeda skrev:

Jaså, har du något rimligare förslag? Polisen har nog rätt bra koll på var det körs på helger och sena kvällar.

tror iaf inte att dom ödslar tid UTIFALL,,, dom som kör har nog minst lika koll var polisen står..

Rumpmas
3 860 Inlägg
9 augusti 2011
gamlingen skrev:
Andromeda skrev:
gamlingen skrev:

tror iaf inte att dom ödslar tid UTIFALL,,, dom som kör har nog minst lika koll var polisen står..

Jo, men nu stod dom ju där med laserpickan i högsta hugg i alla fall. Väntade på gasglada ungdomar som hörde talas om att polisen stod där och stannade hemma, och så kom TS istället?

Falgfixaren.se
647 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
Felplacerad skrev:
Om jag var du skulle jag inte nämna detta för chefen utan köra på som vanligt wink

haha o bara låsas som de regnar ? smile

Darkus
9 augusti 2011
Fråga du när laser pickan var kalibrerad??  Det är dom obligerade att visa det. Den ska göras med vissa mellanrum.
Har dom bommat det så kan dom inte sätta dit dej.
Finns en del folk som klarat sej undan på det och att polisen har gjort felaktiga mätningar.

Ja blånekar allti. Även fast jag blir tagen på bargärning och har även klarat mej undan en del böter wink
Ha ju vari gammal MC buse så man lärde sej alla knepen för polisen försökte ju sätta dit en hela tiden på allt möjligt.

Sök