Tänkte det kunde vara dags att skapa en projekttråd nu med tanke på all tid jag lagt ned på bilen senaste veckorna.
Om bilen
Effekt / Vridmoment: 200 hk / 283 Nm
Motor: B204R
Växellåda: 5-vxl manuell
Avgassystem: Sport (original)
Chassi: Sport (original)
Fälgar
Sommar: Lättmetallfälg "3-Spoke" 6,5x16" (Saab original)
Vinter: Lättmetallfälg "5-Spoke" 6,5x15" (Saab original)
Däck
Sommar: 205/50 R16 Continental
Vinter: 195/60 R15 Gislaved Nordfrost 5 dubbdäck
Bromsar: original
Interiör / Inredning
Svart skinnklädsel
Elstolar fram
Instrumentpanel i odlad valnöt från Californien
Bilstereo och multimedia
AS3 originalstereo med CD-spelare
Exeriör / Styling
Kjolpaket och stötfångare Sport (original)
Vingspoiler Sport (original)
Fast dragkrok
Övrig utrustning
ACC (klimatanläggning)
Krockkuddar fram (hö/vä)
Larm
Elhissar
Elspeglar
Motor- / kupévärmare
Övrig information
Bilen är utrustad med Sport-paketet, dvs "9-3 SE Sport", till skillnad från bilar som bara har S eller SE-paket. Detta innebar 1999 följande utrustning som standard:
- 5-växlad manuell växellåda (automat ej möjlig för 2.0T200)
- Sportchassi
- Lättmetallfälgar 6,5x16", 3-spoke - ALU26
- Vingspoiler på bakluckan, lackerad i karossens färg
- Avgasändrör, sporttyp i blank finish, ovalt
- Komfortpaket 1: ACC - automatisk klimatanläggning, Farthållare, Färddator
- Exteriörpaket 2 (för 2.0 Turbo 185/200 och Cabriolet): Karossfärgade sidokjolar, stötfångarförlängning och backspeglar, Extra dimljus i spoiler fram
- Läderklädsel, "Classic"
- Elman. förar-/passagerarstol, minne förarstol
- Läderklädd ratt/knopp/damask
- Radioförberedelse
Tillval på denna bil:
- Airbag, passagerarsida
- Larm - inkl fjärrkontroll för larm och lås
- AS3, Radiosystem 6*20W, med CD (stora stereopaketet)
- Träpanel, instrumentbräda
- Handsfree-förberedelse för mobiltelefon
Vill minnas att säljaren sa att man gjorde SE Sport i en begränsad utgåva om 500 bilar (1999?). Detta var innan Viggen- och Aero-modellerna kom ut och var i princip den "hottaste" 9-3 som kunde beställas i början av 1999. Byggd på Valmets fabrik i Nystad, Finland.
En produktbroschyr med utrustningsalternativ mm samt köpekontraktet hittar ni här:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=21320
Fordonet tillverkat: 1999-01
I trafik första gången i Sverige: 1999-04-01
Nypris 1999: 272000 kr. Den gula färgen kostade 4900 kr. Mitt rabatterade pris: 250000 kr
Senast godkända besiktning: 2011-03-16
Vägmätarställning vid senaste besiktning, km: 171407
Ägarförhållande: Jag har haft bilen sedan den var ny, de första två åren som firmabil, därefter ägt den själv.
Användning: Bilen har använts som bruksbil året runt, sedan 2006 som pendlarbil.
Problem
2011
-Kylan lägger av efter en stunds körning då det är varmt ute [x]
-Luftfördelaren kärvar så att luften inte kan styras till vindruta, panel, golv etc. [x]
-Listen ovanför rutan på vänster framdörr deformerad [x]
-Dekortejp på vänster framdörr trasig [x]
-Matt i lacken [ ]
-Stenskott på bl.a backspeglar och motorhuv [ ]
-Sprucket dimljusglas fram [ ]
-Dimljus fram ur funktion [ ]
-Strålkastartorkare pekar fel (funkar?) [ ]
-Stenskott i strålkastarglas (tätat) [ ]
-Skavda emblem på motorhuv och baklucka [ ]
-Vindruta sliten samt med ett mindre stenskott [ ]
-Termokontakt och ev. diod på AC-kompressor förbikopplad [ ]
-Fjädring ok? Går i botten kalla vinterdagar vid järnvägskorsningar... [ ]
Framtidsplaner
-Fixa problemen ovan [ ]
-Motortvätt [ ]
-Ny fjädring/dämpare [ ]
-Trimma motorn (Maptun steg 3, 270 hk, till att börja med?) [ ]
-Viggen kjolpaket/vinge [ ]
-Aero-stolar fram/bak [ ]
-Försöka bygga in TCS (antispinn) [ ]
Om bilen
Effekt / Vridmoment: 200 hk / 283 Nm
Motor: B204R
Växellåda: 5-vxl manuell
Avgassystem: Sport (original)
Chassi: Sport (original)
Fälgar
Sommar: Lättmetallfälg "3-Spoke" 6,5x16" (Saab original)
Vinter: Lättmetallfälg "5-Spoke" 6,5x15" (Saab original)
Däck
Sommar: 205/50 R16 Continental
Vinter: 195/60 R15 Gislaved Nordfrost 5 dubbdäck
Bromsar: original
Interiör / Inredning
Svart skinnklädsel
Elstolar fram
Instrumentpanel i odlad valnöt från Californien
Bilstereo och multimedia
AS3 originalstereo med CD-spelare
Exeriör / Styling
Kjolpaket och stötfångare Sport (original)
Vingspoiler Sport (original)
Fast dragkrok
Övrig utrustning
ACC (klimatanläggning)
Krockkuddar fram (hö/vä)
Larm
Elhissar
Elspeglar
Motor- / kupévärmare
Övrig information
Bilen är utrustad med Sport-paketet, dvs "9-3 SE Sport", till skillnad från bilar som bara har S eller SE-paket. Detta innebar 1999 följande utrustning som standard:
- 5-växlad manuell växellåda (automat ej möjlig för 2.0T200)
- Sportchassi
- Lättmetallfälgar 6,5x16", 3-spoke - ALU26
- Vingspoiler på bakluckan, lackerad i karossens färg
- Avgasändrör, sporttyp i blank finish, ovalt
- Komfortpaket 1: ACC - automatisk klimatanläggning, Farthållare, Färddator
- Exteriörpaket 2 (för 2.0 Turbo 185/200 och Cabriolet): Karossfärgade sidokjolar, stötfångarförlängning och backspeglar, Extra dimljus i spoiler fram
- Läderklädsel, "Classic"
- Elman. förar-/passagerarstol, minne förarstol
- Läderklädd ratt/knopp/damask
- Radioförberedelse
Tillval på denna bil:
- Airbag, passagerarsida
- Larm - inkl fjärrkontroll för larm och lås
- AS3, Radiosystem 6*20W, med CD (stora stereopaketet)
- Träpanel, instrumentbräda
- Handsfree-förberedelse för mobiltelefon
Vill minnas att säljaren sa att man gjorde SE Sport i en begränsad utgåva om 500 bilar (1999?). Detta var innan Viggen- och Aero-modellerna kom ut och var i princip den "hottaste" 9-3 som kunde beställas i början av 1999. Byggd på Valmets fabrik i Nystad, Finland.
En produktbroschyr med utrustningsalternativ mm samt köpekontraktet hittar ni här:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=21320
Fordonet tillverkat: 1999-01
I trafik första gången i Sverige: 1999-04-01
Nypris 1999: 272000 kr. Den gula färgen kostade 4900 kr. Mitt rabatterade pris: 250000 kr
Senast godkända besiktning: 2011-03-16
Vägmätarställning vid senaste besiktning, km: 171407
Ägarförhållande: Jag har haft bilen sedan den var ny, de första två åren som firmabil, därefter ägt den själv.
Användning: Bilen har använts som bruksbil året runt, sedan 2006 som pendlarbil.
Problem
2011
-Kylan lägger av efter en stunds körning då det är varmt ute [x]
-Luftfördelaren kärvar så att luften inte kan styras till vindruta, panel, golv etc. [x]
-Listen ovanför rutan på vänster framdörr deformerad [x]
-Dekortejp på vänster framdörr trasig [x]
-Matt i lacken [ ]
-Stenskott på bl.a backspeglar och motorhuv [ ]
-Sprucket dimljusglas fram [ ]
-Dimljus fram ur funktion [ ]
-Strålkastartorkare pekar fel (funkar?) [ ]
-Stenskott i strålkastarglas (tätat) [ ]
-Skavda emblem på motorhuv och baklucka [ ]
-Vindruta sliten samt med ett mindre stenskott [ ]
-Termokontakt och ev. diod på AC-kompressor förbikopplad [ ]
-Fjädring ok? Går i botten kalla vinterdagar vid järnvägskorsningar... [ ]
Framtidsplaner
-Fixa problemen ovan [ ]
-Motortvätt [ ]
-Ny fjädring/dämpare [ ]
-Trimma motorn (Maptun steg 3, 270 hk, till att börja med?) [ ]
-Viggen kjolpaket/vinge [ ]
-Aero-stolar fram/bak [ ]
-Försöka bygga in TCS (antispinn) [ ]
Senast redigerat av urban66 (21 augusti 2011)
0
0
0
0