3334
Sök

Servoslang byte på Opel Astra G 2001 med Z18XE motorn...HJÄLP!

7 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Har ett problem...eller min Astra har och jag lider med den. Det är en servoslang som sprutar ut all olja och funderar hur man skall byta den. Det är relativt enkelt att få upp bulten som sitter på servopumpen under behållaren men sen kommer problemet. Måste man ha löst hjälpramen/balken  för att få löst andra ändan? det är så jäääkla trångt att man kommer inte in med nåt verktyg där inte...Någon som bytt en sådan på samma modell?

Tack på förhand

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 augusti 2011
Det är trångt men det går, har gjort det. Fick använda mig av en kråkfot, storlek kommer jag inte ihåg.
Gissar att det är returslangen som är trasig, verkar vanligt på Astran.

Förresten så tror jag inte man behöver byta ända fram till pumpen, har för mig att den är delad vid nedkant på kylaren, antar att slangen är trasig just under bilen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

7 Inlägg
10 augusti 2011
Trådstartare
Den sprutar en stråle rakt uppåt..man ser det bra då man tittar under huven..måste kolla om den råkar vara delad...skulle ju gå smidigare då. kan man inte lägga en holk annars om man kapar röret på den gamla? då behöver man ju inte gå hela vägen till pumpen?!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 augusti 2011
Skarva bör väl fungera så länge man använder rätt grejjer, men att kapa röret på plats och sen skarva ihop hade inte jag gjort. Du får in spån i systemet och det är aldrig bra.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

7 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
fixat smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 augusti 2011
Opelperformance skrev:
fixat smile

var den delad vid kylaren eller fick du byta hela slangen?

Mvh Tommy

Sök