4978
Sök

Vad har jag gjort för fel?

8 886 Inlägg
11 augusti 2011
13 000:- för en 20år gamal bil som gått 35 000 mil.
Ett rimligt pris för en sådan bil är snarare 5-6000:- men som säljare så vill man ha så mycket som möjligt och värderar för det mesta sin egen bil helt fel.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Jävel
2 018 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Det är ju ett sätt att se på saken, och jag antar att man troligen blivit lite egenkär, men runt 10 tror jag nog att de skulle funka iaf.

Tack för svar!

You got to risk it, to get the biscuit :)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
12 augusti 2011
Plankpojk skrev:
Det är ju ett sätt att se på saken, och jag antar att man troligen blivit lite egenkär, men runt 10 tror jag nog att de skulle funka iaf.

Tack för svar!

Det är ju en Volvo, mååånga tycker att det är guld i trösklarna på dessa bilar. Visst har den sina fördelar men klart överskattad, vilket brukar vara en fördel när man ska sälja. smile Jag funderar själv på att skaffa en 740 istället för min 164, jag anser mig ha lite för mycket att göra så jag tänkte skaffa nån riktig rishög som jag inte får samvetskval av att misshandla. På det viset tänkte jag frigöra tid för min andra bilar, men då söker jag ju det billigaste nybesiktade skit jag kan hitta...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Rumpmas
3 860 Inlägg
12 augusti 2011
Fredde_Vette skrev:
Jo, klart man kan sälja allt till underpris!

Vem kan inte sälja en bra sak för halva marknadsvärdet ?

Men att släppa en bil för 350' för 175' e kanske inte sunt, men vem klarar inte av det?

Konstigt resonemang!

Marknadsvärdet är vad någon vill betala för bilen, inte vad du vill ha för den. Enda anledningen att inte lyckas sälja är att priset är för högt.

Jävel
2 018 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Plankpojk skrev:

Tack för svar!

Det är ju en Volvo, mååånga tycker att det är guld i trösklarna på dessa bilar. Visst har den sina fördelar men klart överskattad, vilket brukar vara en fördel när man ska sälja. smile Jag funderar själv på att skaffa en 740 istället för min 164, jag anser mig ha lite för mycket att göra så jag tänkte skaffa nån riktig rishög som jag inte får samvetskval av att misshandla. På det viset tänkte jag frigöra tid för min andra bilar, men då söker jag ju det billigaste nybesiktade skit jag kan hitta...

Köp min wink

You got to risk it, to get the biscuit :)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
12 augusti 2011
Plankpojk skrev:
RD_87 skrev:
Plankpojk skrev:

Tack för svar!

Köp min wink

Nej för fan, jag ska nåt riktigt lik som jag kan höjdhoppa med veckan innan besikningen går ut. Tänkte mig nån ful för 5k med manuell & insprut, jag vill ju inte ägna en endaste minut åt bilvård. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök