3645
Sök

740 gasar till av sig själv eller sjunker i varv

151 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
tja, har nyss bytt motor i en 740 och den startar och går, men den går lite ojämt, när jag startar så går han fint upp på 1000 varv men efter kanske 1 minut ( om man inte åker i våga bara låter han stå ) så går han ner på 500 varv, ibland kan han även gasa iväg upp på 2500 varv, påverkar de här nånting när man är ute och kör, mindre efekt tex eller nåt sånt? tack på förhand smile

871 Inlägg
12 augusti 2011
Motor ?

871 Inlägg
12 augusti 2011
MCB1189 skrev:
beckstroem skrev:
Motor ?

B230F tongue

tjuvluft, trasig lmm, trasig lambdasond.. kan vara mycke smile

151 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
beckstroem skrev:
MCB1189 skrev:
beckstroem skrev:
Motor ?

B230F tongue

okej då e de antagligen lambdasonden eftersom kablarna är avskurna på den tongue har en annan som jag tänkte sätta dit men fanskapet sitter ju som sten, nåt förslag på hur jag ska få loss den? smile

871 Inlägg
12 augusti 2011
MCB1189 skrev:
beckstroem skrev:
MCB1189 skrev:

B230F tongue

okej då e de antagligen lambdasonden eftersom kablarna är avskurna på den tongue har en annan som jag tänkte sätta dit men fanskapet sitter ju som sten, nåt förslag på hur jag ska få loss den? smile

använda en fast nyckel och värma lös den smile

151 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
beckstroem skrev:
MCB1189 skrev:
beckstroem skrev:

okej med en blås lampa eller liknande? smile

871 Inlägg
12 augusti 2011
MCB1189 skrev:
beckstroem skrev:
MCB1189 skrev:

okej med en blås lampa eller liknande? smile

aa det kan gå smile Har du tillgång till gas-svets är ju det bästa alternativet smile

151 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
okej tongue har inte tillgång till gas svets men ska se om jag får tag på nåt att värma med tongue funkar de inte lika bra att starta bilen och låta den gå varm ett tag då? smile

871 Inlägg
12 augusti 2011
MCB1189 skrev:
okej tongue har inte tillgång till gas svets men ska se om jag får tag på nåt att värma med tongue funkar de inte lika bra att starta bilen och låta den gå varm ett tag då? smile

hmm kan gå.. aldrig testat smile

151 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
beckstroem skrev:
MCB1189 skrev:

hmm kan gå.. aldrig testat smile

okej ska prova de då tongue tack för tipsen smile

Sök