3772
Sök

Koppla in iphone i bilen

12 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
Tänkte kolla om nån har kunskap o vetskap hur man får in ljudet från iphonen till bilstereon. Har en Jvc kd-g632 med några år på nacken. O sen har ja allt ja behöver i kabelväg, men får det inte att fungera.

Nån som kan o har lust o hjälpa mig är ja evigt tacksam.

Mvh: Andreas

Meldem
4 137 Inlägg
12 augusti 2011
Den har stöd för iPod/iPhone right? Och det funkar inte via Usb?

12 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
Ja jag har inga problem att koppla in min ipod via usb uttaget, men när ja stoppar in iphonen där så kommer det bara upp, invalid.. Men sen har ja ju en sladd på baksidan av stereon med sån 3,5 mm anslutning men händer inget vid inkoppling där heller.

Meldem
4 137 Inlägg
12 augusti 2011
AndreasRingh skrev:
Ja jag har inga problem att koppla in min ipod via usb uttaget, men när ja stoppar in iphonen där så kommer det bara upp, invalid.. Men sen har ja ju en sladd på baksidan av stereon med sån 3,5 mm anslutning men händer inget vid inkoppling där heller.

Den kanske inte har stöd för iPhone?
Men att inte auxen fungerar verkar ju ganska konstigt..

12 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
Ja o ja kan inte hitta nåt "mode" läge så ja får fram aux i displayen heller. Kanske får sikta in mig på en nyare stereo.

Meldem
4 137 Inlägg
12 augusti 2011
AndreasRingh skrev:
Ja o ja kan inte hitta nåt "mode" läge så ja får fram aux i displayen heller. Kanske får sikta in mig på en nyare stereo.

Skulle nog vara enklast smile
Jag har en Kenwood kdc 501u.
Iofs så är det den första "bra" stereo jag köpt, men jag är sjukt nöjd med den.
Den har stöd för iPod och iPhone smile
Lagom pris också ! ett tips
Senast redigerat av TouchOfRed (12 augusti 2011)

217 Inlägg
12 augusti 2011
Jag har billigaste Avant stereon på netonnet på min lupo. Funkar klockrent med iphone. och den är billig som fan oxå om du inte söker nån vursting stereo!

Das Auto

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
12 augusti 2011
Kan det vara så att din AUX in står på CD-växlar läge och därför fungerar inte 3.5 ingången? smile

Sök