2577
Sök

Tänkte sätta på 960front och bakdel på 945. Samt lite extra tips och råd kanske ?

94 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
Jag tänkte byta ut min front till en 960front, samt byta ut bakdelen också.
Är det nå speciellt som kan krångla eller är det bara att kasta på skiten och sätta fast de ?
Eller ska man köpa addon läppar och sätta istället ? isåfall, vart får jag tag i dom ?

Sen tänkte jag, när jag ändå skriver nu (orkar inte göra massa nya trådar). Jag ska tona rutorna på bilen. Hur många % är helt okej att ha ?

Tack på förhand smile

Volvo ska de va, annars får det va !

244 Inlägg
16 augusti 2011
Du måste korta krockdämparna fram samt svetsa om hörnen på 960 skärmarna till 940 hörn. Bak vet jag inte riktigt.

Angående toning så får du har hur mörkt du vill från B stolpen och bak. Sidorutor fram får du inte ha något alls.

DIESEL-DRIFT
40 Inlägg
18 augusti 2011
Fan billy de är för mycket jobb o hänga dit 960front! Den blir snyggare med addon runt om! Finns o köpa på bl.a www.l-m-r.se  www.hallsjostyling.com mm. Lycka till med bygget! wink

Original är för gubbjävlar :)

173 Inlägg
18 augusti 2011
Hängde på 960 front på min 940, tog ca 1 timme från start inkl svettsning av 940 hörn uppe vid rutan
då hade jag alla skärmar liggandes.
lyktmontering och övrigt pill gick snabbt..

bytte inte krockdämpare...

Känner inte till hur man gör bak dock....

94 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
Qvarnis skrev:
Fan billy de är för mycket jobb o hänga dit 960front! Den blir snyggare med addon runt om! Finns o köpa på bl.a www.l-m-r.se  www.hallsjostyling.com mm. Lycka till med bygget! wink

Haha, ah de är sant ^^ Men tack så mycke för sidorna big_smile
Lycka till med din diesel knackare du också big_smile

Volvo ska de va, annars får det va !

YEAH!!!
559 Inlägg
10 september 2011
hur gjorde du med halvljuset när man blippar över till helljus? båda ska ju lysa då

V o L v o

Ta inget förgivet
342 Inlägg
12 september 2011
tjena, jag håller på att bygga på 960 front p¨å min 740 skärmarna är klar smile men hur gör man med huven? 740 80tals huven är för kort, och 90ans huv är förlång, ska testa 940 huven, någon som ahr ett bra tips ?

Tar dagen som den kommer

Sök