3335
Sök

Få plats med 6x9 högtalare i Audi 100 avant -90 ?

1 253 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
Vill ha in mina 6x9 men undrar om ni vet var de får plats utan problem innan man börjar kapa o har sig själv o sedan ångrar sig... Tänkte ifall de går in i bakdörrarna eller nåt. Funderat på 6,5" med men vill ha så mycket bas som möjligt då  jag inte har plats för baslåda och barnvagn. Kommer driva på slutsteg ja smile

Lev livet nu innan det är för sent

2 400 Inlägg
16 augusti 2011
Prova att sprätta lös skyddet på dörren så ser du ganska snabbt smile Jag har för mig att det finns en hel del utrymme i alla fall

1 253 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
Får göra det då smile

2 Inlägg
21 augusti 2011
Jag har monterat 6x9or i bakdörrarna i min c4 avant. Funkar alldeles utmärkt. smile

1 253 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
trevligt då vet man det smile
Senast redigerat av opeldrifter (21 augusti 2011)

6 851 Inlägg
21 augusti 2011
opeldrifter skrev:
Vill ha in mina 6x9 men undrar om ni vet var de får plats utan problem innan man börjar kapa o har sig själv o sedan ångrar sig... Tänkte ifall de går in i bakdörrarna eller nåt. Funderat på 6,5" med men vill ha så mycket bas som möjligt då  jag inte har plats för baslåda och barnvagn. Kommer driva på slutsteg ja smile

Vadå int ha plats fö baslåda? i min S6a hade jag full tävlingsanläggning, SQ OCH barnvagn. Inga problem att bygga under golvet..men orkar du inte så råkar det finnas klart golv över wink

1 253 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
Haha jovisst finns det plats, värre med orken men har haft en tanke på att lägga basen i golvplattan o använda utrymmet under som låda typ men vet inte om det blir bra vad tror ni? Annars tänkt o lägga en låda under golvet då det finns rätt bra med utrymme där bak under luckan tongue

funktion kommer gå före utseende men vill ha baslådan så dold som möjligt isf men tanken att använda golvluckan som montage för bashögtalaren o sedan utrymmet under till själva lådan typ. Inte så svårt att få luckan tät direkt smile
Senast redigerat av opeldrifter (22 augusti 2011)

6 851 Inlägg
22 augusti 2011
har du kollat min Audi S6a? där är det byggt i golvet och ner i reservhjulsbaljan. Funkar mycke bra att ha det är. Och som sagt, det råkar finnas ett färdigt golv i mitt garage, behöver bara lit ny vinyl eller matta dför att bli fint igen wink

1 253 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
Jodå sneglade allt lite på den o lite så jag tänkt men ja det utseendet kommer det ju inte bli då varken pengar eller tiden finns till det. Som jag planerat det är att såga hål i golvplattan alt göra en ny av spån eller köpa ditt golv beroende på pris såklart. Annars hål i golvplattan o sedan täta så gått man kan and thats it typ tongue Steg o bas har jag redan så det är skönt, bara kablar som fattas till det o ett hål o stoppa basen i tongue

1 253 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
har du kollat min Audi S6a? där är det byggt i golvet och ner i reservhjulsbaljan. Funkar mycke bra att ha det är. Och som sagt, det råkar finnas ett färdigt golv i mitt garage, behöver bara lit ny vinyl eller matta dför att bli fint igen wink

Vad vill du ha för golvet??

Sök