Ägaren innan helrenoverade motorn 97 och gissade på att den har runt 200hk. Har bara ett kvitto med diverse prylar han köpte till renoveringen. är detta någonting som kan klassas som trim eller behövs för att trimma bilen?
Vet ej om han planat & portat eller liknande men kan något av detta göra någon effekt skillnad?
Några har sagt att det bara är renoveringsgrejer & andra har sagt att det kan vara trim då K-kam tydligen inte ska vara original osv??
Någon som är duktig på volvo motorer får gärna berätta om det är något speciellt gjort med detta eller vad isåfall han kan ha gjort "påsidan om"
Slänger med en kort film på provkörningen så kan ni avgöra själva om den verkar original eller ej? har ingen erfarenhet av såhär gamla bilar med över 100hk i
200hk ? njaee tror ej det. Kan ju ha fel men i mina ögon låter mer troligt 20+hk kanske. Visst k kam. den e ju grym. Vad har du för förgasare ? Weber ? stromberg ? annan ? Dubbla ? Men förstår inte. Om man bytt kolvringar varför inte byta kolvarna till något vassare .
200hk ? njaee tror ej det. Kan ju ha fel men i mina ögon låter mer troligt 20+hk kanske. Visst k kam. den e ju grym. Vad har du för förgasare ? Weber ? stromberg ? annan ? Dubbla ? Men förstår inte. Om man bytt kolvringar varför inte byta kolvarna till något vassare .
ingen aning. vet ju inte om han köpt andra saker från andra firmor eller skaffat det på annat sätt? men detta är allt som jag har som "bevis" sitter troligtvis originalförgasaren på men alla säger att vi ska sätta på dubbla weber förgasare. vet knappt vad det är förrutom hur dom ser ut men är det mycket Ökning bara av en sån?
Men om man kollar på enbart kvittot så är det åtminstonde mer än original iallafall? måste fåtag på tifigare ägaren och höra vad som är gjort åt motorn.
hmm låter riktigt spännande finns denna på garaget tro?? såg att det var gjort i örebro? kanske lättast att lämna in den isåfall haha. hade han alltså 3 sånna förgasare? typ dessa som gör merparten av effekten då eller?
På en sexa är det nog lämpligare med tre webrar i så fall.
Som sagt ser det mer ut som renoveringsprylar än trim, bortsett från kammen som bör vara lite vassare än original (om det inte satt K i t.ex. insprutningsversionen?). Frågan är om det gjorts något i stil med portning samtidigt, för utan det lär det inte finnas mycket mer effekt än original.
Den är ialla fall borrad till ö-dim,sen är veven slipad eftersom den är 0.10 ö-dim på lager. K-kam är väl inget trim men de går finast med dom. Sen ska det vara typ weber 45:or så ska det vara trippel insug,allstå 3 fuggar. Var ju rätt bra med pulver i E motorn. Sen är det ju dubbelhärdade v-lyftare så den bör väl va lite vässad på nåt vis skulle man tycka.
200hk ? njaee tror ej det. Kan ju ha fel men i mina ögon låter mer troligt 20+hk kanske. Visst k kam. den e ju grym. Vad har du för förgasare ? Weber ? stromberg ? annan ? Dubbla ? Men förstår inte. Om man bytt kolvringar varför inte byta kolvarna till något vassare .
ingen aning. vet ju inte om han köpt andra saker från andra firmor eller skaffat det på annat sätt? men detta är allt som jag har som "bevis" sitter troligtvis originalförgasaren på men alla säger att vi ska sätta på dubbla weber förgasare. vet knappt vad det är förrutom hur dom ser ut men är det mycket Ökning bara av en sån?
Men om man kollar på enbart kvittot så är det åtminstonde mer än original iallafall? måste fåtag på tifigare ägaren och höra vad som är gjort åt motorn.
sitter troligtvis orginalförgasare på??? sen förklarar du i din projekt tråd att du plocka bort insprutningen på bilen hur ska du ha de?
200hk ? njaee tror ej det. Kan ju ha fel men i mina ögon låter mer troligt 20+hk kanske. Visst k kam. den e ju grym. Vad har du för förgasare ? Weber ? stromberg ? annan ? Dubbla ? Men förstår inte. Om man bytt kolvringar varför inte byta kolvarna till något vassare .
ingen aning. vet ju inte om han köpt andra saker från andra firmor eller skaffat det på annat sätt? men detta är allt som jag har som "bevis" sitter troligtvis originalförgasaren på men alla säger att vi ska sätta på dubbla weber förgasare. vet knappt vad det är förrutom hur dom ser ut men är det mycket Ökning bara av en sån?
Men om man kollar på enbart kvittot så är det åtminstonde mer än original iallafall? måste fåtag på tifigare ägaren och höra vad som är gjort åt motorn.
sitter troligtvis orginalförgasare på??? sen förklarar du i din projekt tråd att du plocka bort insprutningen på bilen hur ska du ha de?
nä det är ju insprut på den och jag vet inte vem som sa något om en förgasare och så men kan hända att jag blandat ihop dom i någon mening?
Är iallafall insprut och det var en fråga jag tänkte på nu. blir inte det åt "andra" hållet då om man som sagt går från insprut till förgasare. man kan väll inte ha båda?
ingen aning. vet ju inte om han köpt andra saker från andra firmor eller skaffat det på annat sätt? men detta är allt som jag har som "bevis" sitter troligtvis originalförgasaren på men alla säger att vi ska sätta på dubbla weber förgasare. vet knappt vad det är förrutom hur dom ser ut men är det mycket Ökning bara av en sån?
Men om man kollar på enbart kvittot så är det åtminstonde mer än original iallafall? måste fåtag på tifigare ägaren och höra vad som är gjort åt motorn.
sitter troligtvis orginalförgasare på??? sen förklarar du i din projekt tråd att du plocka bort insprutningen på bilen hur ska du ha de?
nä det är ju insprut på den och jag vet inte vem som sa något om en förgasare och så men kan hända att jag blandat ihop dom i någon mening?
Är iallafall insprut och det var en fråga jag tänkte på nu. blir inte det åt "andra" hållet då om man som sagt går från insprut till förgasare. man kan väll inte ha båda?
sitter troligtvis orginalförgasare på??? sen förklarar du i din projekt tråd att du plocka bort insprutningen på bilen hur ska du ha de?
nä det är ju insprut på den och jag vet inte vem som sa något om en förgasare och så men kan hända att jag blandat ihop dom i någon mening?
Är iallafall insprut och det var en fråga jag tänkte på nu. blir inte det åt "andra" hållet då om man som sagt går från insprut till förgasare. man kan väll inte ha båda?
ne bara en av dom bara välja:)
Vad blir bäst? köpa 2 eller 3 förgasare för en jäkla slant eller behålla insprutet & lägga samma pengar på annat trim till insprutet då?
Vad skulle du/ni gjort? vill ha mest effekt & hållbarhet för pengarna, behöver inte ha nå super coolt motorljud
Låter rätt vettigt ska se om jag kan hitta på & fåtag på ägaren som gjorde allt med motorn i morgon. lär väll stå på reg papprena? svärfar ägde den innan oss och han han köpte den av var det som trimmat/renoverat
Låter rätt vettigt ska se om jag kan hitta på & fåtag på ägaren som gjorde allt med motorn i morgon. lär väll stå på reg papprena? svärfar ägde den innan oss och han han köpte den av var det som trimmat/renoverat
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 514 Inlägg
16 augusti 2011
#17
Piratstikins skrev:
no_fake skrev:
Piratstikins skrev:
nä det är ju insprut på den och jag vet inte vem som sa något om en förgasare och så men kan hända att jag blandat ihop dom i någon mening?
Är iallafall insprut och det var en fråga jag tänkte på nu. blir inte det åt "andra" hållet då om man som sagt går från insprut till förgasare. man kan väll inte ha båda?
ne bara en av dom bara välja:)
Vad blir bäst? köpa 2 eller 3 förgasare för en jäkla slant eller behålla insprutet & lägga samma pengar på annat trim till insprutet då?
Vad skulle du/ni gjort? vill ha mest effekt & hållbarhet för pengarna, behöver inte ha nå super coolt motorljud
har du orginalsprut som funkar bra så finns det väl ingen anledning att göra mer?
renoverades motorn 97 så kanske det är dax igen om den inte går bra nu??
Låter rätt vettigt ska se om jag kan hitta på & fåtag på ägaren som gjorde allt med motorn i morgon. lär väll stå på reg papprena? svärfar ägde den innan oss och han han köpte den av var det som trimmat/renoverat