Hej undrar över om lådan e skräp eller vad det kan vara. Bytte lådan på min volvo 740 från en 4petad med od till en 5petad. När jag provkör bilen viner det i lådan på alla växlar förutom 4an?! Någon som har en ide vad det e för fel?? Tacksam för alla svar!!
Hej undrar över om lådan e skräp eller vad det kan vara. Bytte lådan på min volvo 740 från en 4petad med od till en 5petad. När jag provkör bilen viner det i lådan på alla växlar förutom 4an?! Någon som har en ide vad det e för fel?? Tacksam för alla svar!!
Oljenivon har jag kikat på och den var bra. ODn används inte på denna låda då jag bytt till en 5 växlad. Men det e just det att alla växlar vinder förutom 4an. Låter som när man backar i lådan. har hört att det kan vara något med kardanen men det tycker jag inte de borde vara? Tacksam för svar
Har grubblat lite till på det och kommet på att det troligtvis är lagerljud från bottenstocken. Vad du kan göra: byt växellådsolja (kanske 2ggr med x antal mil mellan så den nya hinner skölja runt) å sen testa vad som händer.. Låter det mycke eller? 5 petade lådor finns det gott om, om den skulle "ta ner skylten"..
tjenare grabbar! Tacksam för alla svar! Det var lagren i bottenstocken som var slut. Lådan har rasat nu och funkar endast på 4an så det6 blir byta låda. Tackar för alla svar och hjälp!
Min 740 (M47) tjöt som faen på trean..och en gång när jag växlade ner till trean i en väldigt brant backe small det till och vinandet vart tre gånger så högt..tänkte att jag testar med att byta olja fört, öppnar tappskruven och ut kommer det 1½dl brunt vatten, hehe..häller i ny olja och ljudet hördes aldrig mer. SÅ ibland kan man ha tur!