Tjena! Håller just nu på att fixa upp min vw bubbla! Tanken är att göra ett ordentligt tyskstuk på den! Och då gäller ju självklart enormt med camber på bak hjulen! Men problemet är nu hur F***N gör man? Just nu lutar fälgarnas översida ut! Alltså totalt tvärt emot vad jag ska ha! Tacksam om någon kan komma med hjälp!
Har du en IRS så går det inte, 1302 och 1303:or har alltid dessa (vissa andra äldre oxå). Svingaxeln sitter på 1200-1300modellerna (med vissa ovanliga undantag som sagt).
I princip så brukar man säga att 1302:orna och 1303:orna är en helt egen model, dvs inte "riktiga bubblor" trots utseendet pga just chassit (McPherson framvagn och IRSbakvagn).
Då har jag nog ett jäkla problem! har suttit och klura som fan på detta! Har lossat dämparna bak och försökt sänka ner den allt som går men det är som att den fjädrar upp ändå! Och inget händer med hjulen! någon som har förslag på vad man kan göra? Typ byta bakvagn?
Då har jag nog ett jäkla problem! har suttit och klura som fan på detta! Har lossat dämparna bak och försökt sänka ner den allt som går men det är som att den fjädrar upp ändå! Och inget händer med hjulen! någon som har förslag på vad man kan göra? Typ byta bakvagn?
Du får byta båda sväden, drivaxlar och hela vxl-låda till grejor från en svingbakaxel. Ev så får du även byta torisionstavarna i samma veva, IRSn brukar ha längre än svingen.
Du då blir det bilskroten för denna jäveln! Det är en 64a! Synd att det va så mycket att göra för att få till det! Fan hjulen står ju utåt nu! men då är det ikke värt att lägga ner den tiden på bilen! Får sälja denna och skaffa den rätta modellen!
Annonstext raderad. Annonsering i forumet är ej tillåtet. Mvh Tommy, Moderator.
Du då blir det bilskroten för denna jäveln! Det är en 64a! Synd att det va så mycket att göra för att få till det! Fan hjulen står ju utåt nu! men då är det ikke värt att lägga ner den tiden på bilen! Får sälja denna och skaffa den rätta modellen!
Va? Har du en 64 så har du ju den "rätta" modellen för detta ändamål?
PRECIS !!" 64:orna (1200) har garanterat svingaxel !
Kom ihåg att montera sänksatser/justersatser på framaxeln oxå, inte bara dra ihop allt på bonnvis med korta stötdämpare (blir stumt utav h*levete annars).
Kolla min om du vill, den är sänkt 2 hack bak och har spacers.
Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
Har aldrig sett en tyskstukad bubbla, lägg gärna upp bilder sen Du menar nog "slammed"
Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
Okej, okej Tyvärr var det inte jag som byggde den, men jag som många andra hjälper gärna till och svarar på dina frågor för lite kunskap har jag allt
Och på tal om tyskstukad bubbla så fick jag av en slump syn på en bild med en
Det är åt "tyskstuk"-hållet i alla fall.
Fråga på här eller skicka meddelande, mig kvittar det
Senast redigerat av CruiZin (23 augusti 2011)
Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
Sett den! galet fet! Men att sänka två hack! Det sitter ju som kåpor på varje sida av bak vagnen där som en axel går igenom! Fram vid botten plattan, öppnar jag det locket som sitter i 4bultar så kommer jag in till en gummi bussning som ligger runt en axel! Men mycket mer går ej att göra där! Är jag ute och cyklar nu?
Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!