3747
Sök

Volvo 940 dör under körning

26 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
tjena skulle hämskt gärna vilja veta vad felet är på min bil. under körning så händer det att den bara dör. jag får inte fram några felkoder, och är inget fel på bränsle relät, har testat att byta ut det. jag har en portad 531 topp, guldbox med steg 2 chipp, öppet filter och höjt ladd tryck till 1,2 bar. funderar på om det kan vara styrboxen som spökar men jag är väldigt tacksam om ni svarar:) mvh johan

TBM NINJA
917 Inlägg
18 augusti 2011
volvoGsson skrev:
tjena skulle hämskt gärna vilja veta vad felet är på min bil. under körning så händer det att den bara dör. jag får inte fram några felkoder, och är inget fel på bränsle relät, har testat att byta ut det. jag har en portad 531 topp, guldbox med steg 2 chipp, öppet filter och höjt ladd tryck till 1,2 bar. funderar på om det kan vara styrboxen som spökar men jag är väldigt tacksam om ni svarar:) mvh johan

har du öppen dumpventil?

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

26 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
nejnej, bara öppet sport luft filter

34 Inlägg
18 augusti 2011
vet inte om de sitter nått spridar relä på dom men om de gör de så är de kanske värt att kolla upp

Arg Snickare
875 Inlägg
18 augusti 2011
dör den när bilen är varm eller kall? eller båda?

hur går bilen när den går?

TBM NINJA
917 Inlägg
19 augusti 2011
volvoGsson skrev:
nejnej, bara öppet sport luft filter

okey, för öppen dump ger nämligen samma symtom ibland.. pröva tvätta filtert?

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

26 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
det finns ett spridar relä på den ska kolla upp de, bilen dör när jag svängar eller laddar på lite.

88 Inlägg
14 februari 2012
Fick du ording på problemet? För jag har nämligen samma problem nu. Tacksam för svar
Mvh Guuran

26 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
ja:) jag bytte tändmodulen sen gick han fint:)

Skaune
16 februari 2012
Kan mycket väl vara svänghjulsgivarn med! Så gjorde min med en gång, ble tokig efter att ha kollat allt o sett att kabeln var lite skavd! ^^

Sök