Tenkte å legge ut en tråd her også, de første sidene blir copy paste fra et norsk forum. Siden det er VELDIG mye stoff å evt skrive på nytt. Here we go;)
Litt historikk:
Når jeg kjøpte bilen var det en DØNN orginal uten noe som helst utstyr så alt som kommer nedover er det jeg som har satt på/gjort. Bilen var orignalt kjøpt av verksmesteren på Volvo butikken den ble solgt som varebil, og gikk der i 6år. Så ble den kjøpt av daværende postmester som hadde den til den var 10år og byggde den om til personbil. Så kjøpte jeg den av han i 2006.
Det jeg fikk gjort før jeg kolliderte:
Karroseri:
Hvite blink rund baut.
Lakkrens & Pollering(om det tells;P)
Steinsprut beskyttelse på hjulbuer bak.
Fiksa div lakkskader, steinsprut osv.
R-Sport trekk.
4x el.ruter.
El.speil.
Svarte takrenne lister.
Svarte dørtrekk.
Dørkplåt i bunn på dører.
Hundegitter.
Litt stereo.
Orginale 52mm turbo instrumenter
Stor turteller.
Montert hekkspoiler.
Grøftelys.
Sorte lister over lykter + grillramme.
Motor/drivverk & understell:
1995 B230FK @ 0.9kg.
Sahcs Racing clutch.
Lesjöfors senkesett.
18" Super DTM med 225-35/ZR18" Pirelli P-Zero Nero.
Poly foringer.
Stabstag bak.
3" JT annlegg, som ble sveisa om for å få dritten til å passe.
3" Intercooler.
19-Raders Mocal oljekjøler.
Chip av noe slag, var vist no fine greier:P
[SIZE="4"]Da er vi over på det som skjer nå/skal skje:[/SIZE]
Litt forklaring av fargekodene:
Skal gjøres/kjøpes
Har lyst å gjøre/kjøpe
Kjøpt/laga men ikke montert(evt.bestilt)
Gjort ferdig/montert
Motor:
94 B230FT blokk.
Bettong fylling.
Borring.
Pianotråd.
RSI 2.8L veiv.
RSI 152mm H-profil råder.
RSI 96.5 16v Waveguide stempel
Garret GT3071R med 82 A/R, 4" innsug, anti-surge og rustfritt Tial eksoshus.
Tial V60 ekstern Wastegate
Tial 50mm dump
B234F topp fra 89 700-serie.
Nira i3+ motorstyring.
3-stegs trøsump fra Peterson.
Tuning Alu oljekjøler til Mazda RX7 FC.
Innsug med 4 sepparate 2" spjeld fra Unik Racing.
Bosch 044 in-line bensin pumpe.
Walbro 255 pumpe i tank.
Catch tank til bensin.
Drivverk:
Volvo M51 girkasse
Selholm shortshift
Truetrack sperre i 1031 aksel.
Letta svinghjul.
Forsterket Spec Stage 5 clutch. (God for ca760Nm)
Understel:
Hjemmelaga coilovers hele veien.
Bilstein Racing dempere.
Justerbare racing bærebruer forran og bak fra Kaplhenke Racing.
Justerbare momenstag fra Kaplhenk Racing.
25/25mm stabstag fra IPD.
Justerbare topplager/camber plater fra Kaplhenke Racing.
Polyforing i det lille som blir igjen.
Watt-link.
2011 Corvette Z06 Bremsekalippere forran og bak.
14" skiver forran & 13.4" skiver bak.
Karosseri/utvendig:
Rust sveising.
Bredding forran og bak.
Fullt bur.
Styling.
Harley Davidsson Glacier White Pearl lakk på hele bilen..
Sveise igjen hull til kanal lister.
Sveise igjen hull til lister i bunn på dører.
Også en spessiel takk til sponsorer:
Det meste som er med bilen ser dere vell egentlig, å vist det er noe dere lurer på så får dere bare spøre.
Det her skjedde i August 2008 da en passat fant ut at det var fint å kjøre rett ut forran meg.
Så var opprettinga begynnt.
Her er et par bilder av en 1992 245 Classic jeg kjøpte som delebil. Og den hvite 1986 244'n jeg skal bruke som bruksbil og vinterbil framover.
Som dere kan se så måtte 244'n låne bort framskjermene sine siden gutta på volvo hadde bestilt feil.
Det her er altså denrøde 245'n jeg kjøpte(bildet er tatt dagen jeg henta bilen):
Også samme bilen et par dager senere:
Litt fremgang på rettinga:
Så fikk jeg endelig de nye framskjermene, og fant ut at jeg skulle bruke pansert fra 244'n siden det var 100% bulkfritt.
Så var det på tide å pusse opp 8v maskina igjen, litt grundigere den gangen her.
Vekk med pinneboltene!
Nytt strøk med lakk:
Pent og funksjonelt;P
Her er blokka ferdigmala og har fått satt på rustfrie bånd til wrapen.
Måtte kappe vekk litt av ramma til lykteplatene for å få IC'n og radiatoren langt nok fram. Må modde vangene litt for å få god plass til radiatoren også:
Litt prøvemontering av stylinga for å få et lite bilde av hvor mye tilpassing som må til.
Fiksa litt i photoshop med høyden jeg har planer om og grå eiker.
Til slutt fant jeg ut at jeg skulle kjøpe en helt ny front til bilen.
Ny vangetupp:
Litt historikk:
Når jeg kjøpte bilen var det en DØNN orginal uten noe som helst utstyr så alt som kommer nedover er det jeg som har satt på/gjort. Bilen var orignalt kjøpt av verksmesteren på Volvo butikken den ble solgt som varebil, og gikk der i 6år. Så ble den kjøpt av daværende postmester som hadde den til den var 10år og byggde den om til personbil. Så kjøpte jeg den av han i 2006.
Det jeg fikk gjort før jeg kolliderte:
Karroseri:
Hvite blink rund baut.
Lakkrens & Pollering(om det tells;P)
Steinsprut beskyttelse på hjulbuer bak.
Fiksa div lakkskader, steinsprut osv.
R-Sport trekk.
4x el.ruter.
El.speil.
Svarte takrenne lister.
Svarte dørtrekk.
Dørkplåt i bunn på dører.
Hundegitter.
Litt stereo.
Orginale 52mm turbo instrumenter
Stor turteller.
Montert hekkspoiler.
Grøftelys.
Sorte lister over lykter + grillramme.
Motor/drivverk & understell:
1995 B230FK @ 0.9kg.
Sahcs Racing clutch.
Lesjöfors senkesett.
18" Super DTM med 225-35/ZR18" Pirelli P-Zero Nero.
Poly foringer.
Stabstag bak.
3" JT annlegg, som ble sveisa om for å få dritten til å passe.
3" Intercooler.
19-Raders Mocal oljekjøler.
Chip av noe slag, var vist no fine greier:P
[SIZE="4"]Da er vi over på det som skjer nå/skal skje:[/SIZE]
Litt forklaring av fargekodene:
Skal gjøres/kjøpes
Har lyst å gjøre/kjøpe
Kjøpt/laga men ikke montert(evt.bestilt)
Gjort ferdig/montert
Motor:
94 B230FT blokk.
Bettong fylling.
Borring.
Pianotråd.
RSI 2.8L veiv.
RSI 152mm H-profil råder.
RSI 96.5 16v Waveguide stempel
Garret GT3071R med 82 A/R, 4" innsug, anti-surge og rustfritt Tial eksoshus.
Tial V60 ekstern Wastegate
Tial 50mm dump
B234F topp fra 89 700-serie.
Nira i3+ motorstyring.
3-stegs trøsump fra Peterson.
Tuning Alu oljekjøler til Mazda RX7 FC.
Innsug med 4 sepparate 2" spjeld fra Unik Racing.
Bosch 044 in-line bensin pumpe.
Walbro 255 pumpe i tank.
Catch tank til bensin.
Drivverk:
Volvo M51 girkasse
Selholm shortshift
Truetrack sperre i 1031 aksel.
Letta svinghjul.
Forsterket Spec Stage 5 clutch. (God for ca760Nm)
Understel:
Hjemmelaga coilovers hele veien.
Bilstein Racing dempere.
Justerbare racing bærebruer forran og bak fra Kaplhenke Racing.
Justerbare momenstag fra Kaplhenk Racing.
25/25mm stabstag fra IPD.
Justerbare topplager/camber plater fra Kaplhenke Racing.
Polyforing i det lille som blir igjen.
Watt-link.
2011 Corvette Z06 Bremsekalippere forran og bak.
14" skiver forran & 13.4" skiver bak.
Karosseri/utvendig:
Rust sveising.
Bredding forran og bak.
Fullt bur.
Styling.
Harley Davidsson Glacier White Pearl lakk på hele bilen..
Sveise igjen hull til kanal lister.
Sveise igjen hull til lister i bunn på dører.
Også en spessiel takk til sponsorer:
Det meste som er med bilen ser dere vell egentlig, å vist det er noe dere lurer på så får dere bare spøre.
Det her skjedde i August 2008 da en passat fant ut at det var fint å kjøre rett ut forran meg.
Så var opprettinga begynnt.
Her er et par bilder av en 1992 245 Classic jeg kjøpte som delebil. Og den hvite 1986 244'n jeg skal bruke som bruksbil og vinterbil framover.
Som dere kan se så måtte 244'n låne bort framskjermene sine siden gutta på volvo hadde bestilt feil.
Det her er altså denrøde 245'n jeg kjøpte(bildet er tatt dagen jeg henta bilen):
Også samme bilen et par dager senere:
Litt fremgang på rettinga:
Så fikk jeg endelig de nye framskjermene, og fant ut at jeg skulle bruke pansert fra 244'n siden det var 100% bulkfritt.
Så var det på tide å pusse opp 8v maskina igjen, litt grundigere den gangen her.
Vekk med pinneboltene!
Nytt strøk med lakk:
Pent og funksjonelt;P
Her er blokka ferdigmala og har fått satt på rustfrie bånd til wrapen.
Måtte kappe vekk litt av ramma til lykteplatene for å få IC'n og radiatoren langt nok fram. Må modde vangene litt for å få god plass til radiatoren også:
Litt prøvemontering av stylinga for å få et lite bilde av hvor mye tilpassing som må til.
Fiksa litt i photoshop med høyden jeg har planer om og grå eiker.
Til slutt fant jeg ut at jeg skulle kjøpe en helt ny front til bilen.
Ny vangetupp:
Senast redigerat av Exerqtor (1 juni 2012)
0
0
0
0